Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/4606
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorАрестенко, Тетяна Вікторівна-
dc.contributor.authorАрестенко, Татьяна Викторовна-
dc.contributor.authorArestenko, Tetiana-
dc.contributor.authorАрестенко, В. В.-
dc.date.accessioned2018-10-16T07:37:43Z-
dc.date.available2018-10-16T07:37:43Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/4606-
dc.description.abstractУ статті розглядаються питання маркетингу взаємодії у підприємствах АПК. Пропонований підхід сприяє отриманню справедливої норми прибутку в зернопродуктовому комплексі АПК всіма учасниками шляхом більш детальних та довірливих відносин, ціннісної орієнтації та підвищення конкурентоспроможності підприємств за рахунок кращих, ніж у конкурентів, способів взаємодії з партнерами по агробізнесу. Основну увагу приділено партнерським відносинам з ключовими клієнтами сільськогосподарських підприємств, а саме переробними підприємствами. Interaction of business of the agricultural market in the increasingly competitive relationship determines the need to find new forms and methods of strategy and tactics farm to gain advantages and maintenance market. The article describes main questions of marketing cooperation in agricultural enterprises. Feature of marketing interaction is that in its implementation it up long-term, multifaceted business nets between producers, suppliers and buyers. Circle functions with market research, marketing planning and communication processes, sales promotion and pricing is also carried interaction function proposed approach helps to ensure fair rate of return in the agribusiness sector of grain production. In the article discover the way of formation more detailed and trusting relationships, value orientation and competitiveness of enterprises through better than competitors, interactions with partners in the agribusiness. The analysis of the economic efficiency of farms Zaporozhye region, specializing in the production of grain (and including barley) and economic bases of interaction with enterprises processing and sale of processed products in grain production revealed that further effective development grain production complex Zaporozhye region as a whole can only be achieved through vertical business combination. The focus partnership with key clients farms, namely processors is build. The proposed approach helps to ensure a fair rate of return in the grain production agribusiness sector all participants by more detailed and trusting relationships, value orientation and competitiveness of enterprises through better than competitors, interactions with partners in the agribusiness.uk
dc.language.isoukuk
dc.relation.ispartofseriesЗбірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету (економічні науки);№ 2 (31) (С. 61-65)-
dc.subjectмаркетинг взаємодіїuk
dc.subjectпартнерські відносиниuk
dc.subjectмаркетингові комунікаціїuk
dc.subjectсільськогосподарське підприємствоuk
dc.subjectзернопродуктовий комплексuk
dc.subjectmarketinguk
dc.subjectbehavior marketinguk
dc.subjectpartnership business relationsuk
dc.subjectmarketing communicationsuk
dc.subjectagricultural enterprisesuk
dc.subjectgrain productionuk
dc.titleМаркетинг взаємодії в підприємствах зернопродуктового комплексу АПКuk
dc.typeWorking Paperuk
Appears in Collections:кафедра Маркетинг

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ilovepdf_com-59-63.pdf718.13 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.