ТАВРІЙСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ
АГРОТЕХНОЛОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ІМЕНІ ДМИТРА МОТОРНОГО
Tsatu logo DMYTRO MOTORNYI
TAVRIA STATE
AGROTECHNOLOGICAL UNIVERSITY
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/4604
Title: Організаційно-економічні основи формування та розвитку аграрного ринку
Authors: Болтянська, Лариса Олексіївна
Болтянская, Лариса Алексеевна
Boltianska, Larysa
Keywords: аграрний ринок
державна підтримка
державне регулювання
спеціалізація
ціноутворення
ринкова інфраструктура
agricultural market
government support
regulation
specialization
pricing
market infrastructure
Issue Date: 2016
Series/Report no.: Збірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету (економічні науки);№ 2 (31) (С. 33-37)
Abstract: UK: Ринкова економіка є найефективнішою формою організації створення суспільного продукту. В статі розглянуто організаційно-економічні основи формування та розвитку аграрного ринку. Запропоновані напрями використання можливостей покращення ефективного функціонування аграрного ринку, зокрема економічного напрямку: цінові та інвестиційні важелі, різновид форм власності, кредитування та податкове регулювання; та організаційного характеру - правові основи формування ринку, створення мережі збуту продукції, створення ринкової інфраструктури, розробка нових технологій. EN: World experience shows that the market economy is the most effective form of economic life, for which the product is created not for their own consumption and for use other through a process of exchange. In developed countries this form of production is perfected. In each local country market is divided into segments, one of which is the market of consumer goods, including food market, which in turn segmented in food markets: grains and cereal products, sunflower seeds and oil, potatoes, sugar, fruit and vegetables, viticulture, wine production, hops and trade of livestock products and poultry. Important prerequisites of a market economy should include the creation of organizational and economic foundations of the market without the formation and development of the market products is not possible. The establishment and operation of a full-fledged market agricultural market production are not possible without organizational and economic bases of formation, namely comprehensive state support, through price and tax-credit policy; deepening specialization and concentration of production; reforming organizational structures, improving the relationship between the spheres of production, processing and sales; a thorough study of the market conditions by means of marketing. However, these factors do not affect the further development of the agrarian sector, if not the most urgent problem is solved at the present stage - intensification of the processes of reproduction. This is due primarily to the fact that the planned play this one - the most important factors intensify, because it is through renovation and modernization of the industry first implemented the latest scientific and technological advances that affect the replenishment of the agricultural market domestic products.
URI: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/4604
Appears in Collections:кафедра Підприємництво, торгівля та біржова діяльність

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ilovepdf_com-31-35.pdf618,56 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record   


Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.