Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/3699
Title: | Foreign language teaching: the ways of sociocultural competence creation at the master student level |
Authors: | Muntian, Svitlana Мунтян, Світлана Геннадіївна Мунтян, Светлана Геннадиевна Valentinova, L. K. Валентінова, Л. К. |
Keywords: | социокультурная компетенция;самообразование;учебные стратегии;технологии преподавания;формы устной коммуникации;sociocultural competence;agricultural universities |
Issue Date: | 2011 |
Series/Report no.: | Инновационные образовательные технологии в системе высшего профессионального образования: принципы и механизмы организации в условиях глобализации. Материалы XXVII Международной научно-методической конференции ФГОУ ВПО «Приморская ГСХА» 16–21 марта 2011 г.; |
Abstract: | EN: The importance of sociocultural competence for modern university graduates is universally acknowledged. Yet, in practical terms, developing this competence still poses a number of challenges related to background competence of master students and availability of academic hours. While information sources on relevant topics abound, there remains a deficit of comprehensive training packages that are finely attuned to the unique needs of master students in agricultural universities. RU: В статье проанализированы теоретические аспекты формирования социокультурной компетенции у студентов в процессе обучения их английскому языку, обобщен практический опыт работы со студентами магистратуры, представлено собственное видение путей формирования социокультурной компетенции у этой категории субъектов обучения. |
URI: | http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/3699 |
Appears in Collections: | кафедра Іноземні мови |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
31. Мунтян С.Г..pdf | 311.48 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
CORE Recommender
???jsp.display-item.check???
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.