Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/17111
Title: Корпоративна соціальна відповідальність: формування та реалізація в Україні
Other Titles: Corporate social distance: formation and implementation in Ukraine
Authors: Завадських, Ганна Миколаївна
Лисак, Оксана Іванівна
Тебенко, Віта Миколаївна
Zavadskykh, Hanna
Lysak, Oksana
Tebenko, Vita
Keywords: корпоративна соціальна відповідальність;стейкхолдери;конкурентоспроможність;соціальний вплив;КСВ-стратегія;корпоративне управління;сталий розвиток;міжнародний стандарт;corporate social responsibility;stakeholders;competitiveness;social impact;CSR strategy;corporate governance;sustainable development;international standard
Issue Date: 2023
Publisher: Запоріжжя : 2023
Citation: Завадських Г. М., Лисак О. І., Тебенко В. М. Корпоративна соціальна відповідальність: формування та реалізація в Україні. Збірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного (економічні науки). Запоріжжя : Друкарня ТДАТУ, 2023. № 2(48). С. 129-139.
Abstract: UA: В статті розглянуто поняття корпоративної соціальної відповідальності та встановлено підходи до її трактування. Розглянуто переваги впровадження концепції соціальної відповідальності для компаній і суспільства. Проаналізовано сучасний стан соціальної відповідальності бізнесу в Україні. Наведено індекси, які використовуються для оцінки рівня соціальної відповідальності компаній в світі і Україні. Досліджено особливості розвитку соціальної відповідальності під час надзвичайного положення, зокрема під час пандемії і війни. Доведено важливість формування концепції корпоративної відповідальності бізнесу в сучасних умовах. EN: Formulation of the problem. In the conditions of Ukraine's implementation of a strategic course for integration into the European and world community, domestic business faces new tasks and challenges. development strategies. Analysis of recent research and publications. The concept of corporate social responsibility is actively researched by domestic and foreign scientists. As a result, various aspects of CSR are highlighted in a significant number of scientific developments. The purpose of the article. It consists in determining the essence of social responsibility of business, systematization of scientific views on the process of development of social responsibility of business and researching the peculiarities of the implementation of the concept of corporate social responsibility in the field of domestic business. Presenting main material. Every year, we observe a steady increase in the number of companies in the world that publicly highlight the implementation of the principles of corporate social responsibility. Conclusions. Studies have shown that the war as a global challenge only strengthened the implementation and spread of CSR strategy implementation by domestic businesses. In the conditions of the decline of the economy, the disruption of logistics chains and the deepening of the demographic crisis, domestic companies were forced to react and CSR acquired a new meaning. During the war, the social responsibility of business is most often manifested in such areas as sponsorship and charity, creating safe working conditions, helping employees in difficult life circumstances, fair remuneration for work, effective interaction with the central government and the community.
URI: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/17111
ISSN: 2519-884X
UDC: 338.222:330.16
Appears in Collections:кафедра Підприємництво, торгівля та біржова діяльність

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
- Zb. FEB_№ 2 (48), 2023_129-139.pdf536.14 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.