Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/17015
Title: Теоретичні основи інтеграції підприємств сільськогосподарського машинобудування
Other Titles: Theoretical foundations of integration of agricultural engineering enterprises
Authors: Нехай, Вікторія Василівна
Косяк, Аліна
Nekhai, Viktoriia
Kosiak, Alina
Keywords: інтеграція;конвергенція;конкурентоспроможність;консолідація;маркетинг;збут;convergence;competitiveness;consolidation;integration;marketing;sales
Issue Date: 2022
Publisher: Запоріжжя : 2022
Citation: Нехай В. В, Косяк А. А. Теоретичні основи інтеграції підприємств сільськогосподарського машинобудування. Збірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного (економічні науки). Запоріжжя : Друкарня ТДАТУ, 2022. № 2(46). С. 14-21.
Abstract: UA: Питання інтеграції при виробництві та збуті сільгосптехніки вирішують пріоритетні завдання розвитку економіки Україні. Обґрунтовано недосконалість технологій організації та управління підприємствами. Метою статті є визначення теоретичних основ інтеграції при вирішені проблем підприємств машинобудування для сільського господарства на засадах використання методів конвергенції та консолідації при реалізації основних функцій менеджменту та маркетингу. EN: The purpose of the article is to determine the theoretical principles of integration when solving the tasks of agricultural engineering enterprises of Ukraine. It has been proven that domestic science has formed a conceptual vision of a fundamentally new course of modernization transformations in Ukraine and specific mechanisms for their implementation in the conditions of the development of the industrial and agrarian economy of Ukraine. It is emphasized that the imperfection of enterprise management technologies has a negative impact on the development of domestic agricultural engineering enterprises. The local cooperation of producers of products similar in purpose is being updated, which should be aimed at solving the problems of ensuring production, improving the sale of products, and solving the national problem of import substitution. Using the method of induction and comparison, it is recommended to find and create new forms of interaction between manufacturers, taking into account positions and advantages. The expediency of implementing practical methods of convergence and cosolidation is substantiated. Methodological aspects of the organization of consolidated marketing, integration of participants in the "supply-production-sales" chain, theoretical and practical foundations of the formation of integrated structures aimed at reducing costs and increasing the efficiency of sales activities are proposed. The logical incompleteness of forming a holistic view of directions and forms of business cooperation in order to ensure convergence in the domestic market of agricultural machinery production dictates the need for further research in this direction.
URI: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/17015
ISSN: 2519-884X
DOI: 10.31388/2519-884X-2022-46-14-21
UDC: 338.12:658.8.012.12
Appears in Collections:кафедра Менеджмент

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zbirnik_ekononom_2(46) 2022_14-21.pdf864.94 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.