Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/16673
Title: САМОСТІЙНА РОБОТА СТУДЕНТІВ: ЇЇ ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ПЕРЕВАГИ
Other Titles: Independent work of students: its organization and advantages
Authors: Попрядухін, В. С.
Коваль, О. Ю.
Попова, Ірина Олексіївна
Keywords: самостійна робота;студенти;фахова підготовка;спеціалісти;independent work;specialists;students;professional training
Issue Date: 2022
Publisher: Запоріжжя: Класичний приват. ун-т
Citation: Попрядухін В.С., Коваль О.Ю., Попова І.О. САМОСТІЙНА РОБОТА СТУДЕНТІВ: ЇЇ ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ПЕРЕВАГИ. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: збірник наукових праць. Запоріжжя: Класичний приват. ун-т, 2022. № 80, т.2. С. 135-138
Abstract: UA: Система фахової підготовки спеціалістів у вищих навчальних закладах періодично зазнає змін відповідно до соціально-економічних перетворень. Метою вищої освіти сьогодні є «підготовка фахівців, здатних забезпечити перехід від індустрі ального до інформаційно-технологічного суспільства через новаторство в навчанні, вихованні і нау ково-методичній роботі» [1]. Підготовка фахівців у вищих навчальних закладах забезпечується професійними освітніми про грамами, на основі яких розробляються навчальні плани. Навчальний план містить різні форми організації навчального процесу: аудиторні заняття – лекції, семінари, практичні або лабораторні заняття, контрольні заходи, а також позааудиторні заняття, до яких належить самостійна робота студентів. У наявних навчальних планах ці форми навчання, як правило, подані в рівній пропорції: половина навчальних годин відводиться для роботи в аудиторії, друга половина – на самостійну. Водночас у навчально-методичній літературі помітна тенденція до скорочення в навчальних планах аудиторних годин і збільшення годин, відведених на самостійну роботу (до 60% навчального часу). Підготовка кваліфікованих фахівців, конкурентоспроможних на ринку праці, здатних до компе тентної, відповідальної й ефективної діяльності за своєю спеціальністю на рівні світових стандар тів, потребує суттєвої модернізації вищої освіти у класичних університетах України. Це неможливо без підвищення ролі самостійної роботи студентів, посилення значущості професор сько-викладацького складу, керівництва ВНЗ, факультетів і кафедр у розвитку навичок самостійної роботи, стимулюванні професійного зростання студентів, вихованні їхньої творчої активності [3; 4]. Таким чином, вибір теми цієї статті зумовлений потребою у дослідженні цієї проблематики з метою розроблення нових підходів щодо організації самостійної роботи студентів, її удосконалення, а також модернізації в загальній системі освітньої діяльності. Актуальність теми зумовлена необхідністю опанування студентами методами самостійної роботи та зумовлена тим, що в період навчання у ВНЗ закладаються основи професіоналізму, фор муються вміння самостійної професійної діяльності, вироблення адекватних сучасним умовам сти лів керівництва та адміністрування, в тому числі і науковими дослідженнями у ВНЗ 3–4 рівнів акредитації ///////// EN: The specialists’ professional training system in higher educational institutions is periodically changed according to socio-economic transformations. The purpose of higher education today is “training of specialists who can ensure the transition from industrial to information technology society through innovation in teaching, education and scientific and methodological work” [1]. Training of specialists in higher educational institutions is provided by professional educational programs, on the basis of which curricula are developed. The curriculum contains various forms of organization of the educational process: classroom classes – lectures, seminars, practical or laboratory classes, learning process control, as well as extracurricular activities, which include students’ independent work. In existing curricula, these forms of education are usually presented in equal proportions: half of the study hours are devoted to learning process in the classroom, the other half – on their own. At the same time, in the educational and methodical literature there is a tendency to reduce the number of classroom hours in the curriculum and increase the number of hours devoted to independent work (up to 60% of study time)Training of qualified specialists, competitive in the labor market, capable of competent, responsible and effective activities in their specialty at the level of world standards, requires significant modernization of higher education in classical universities of Ukraine. This is impossible without increasing the role of students’ independent work, strengthening the importance of teaching staff, university management, faculties and departments in developing skills of independent work, stimulating professional growth of students, training of their creative activity [3; 4]. Thus, the choice of the topic of this article is due to the need to study this issue in order to develop new approaches to the organization of independent work of students, its improement and modernization in the general system of educational activities. The actuality of the theme is due to the need for students to master the methods of independent work and due to the fact, that during their studies at the university laid the foundations of professionalism, formed skills of independent professional development of adequate leadership styles and administration, including research.
URI: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/16673
ISSN: 1992-5786
DOI: 10.32840/1992-5786.2022.80.2.26
UDC: 378.147
Appears in Collections:кафедра Електротехніка і електромеханіка ім. проф. В.В. Овчарова

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zb_nauk_pr_Zaporizhzhia_KPU_2022-Vyp-80_Т-2_р135-138.pdf514.06 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.