Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/16652
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Поправко, О. В. | - |
dc.contributor.author | Тараненко, Галина Григорівна | - |
dc.contributor.author | Popravko, O. | - |
dc.contributor.author | Taranenko, Halyna | - |
dc.date.accessioned | 2023-05-02T07:00:01Z | - |
dc.date.available | 2023-05-02T07:00:01Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.uri | http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/16652 | - |
dc.description | Поправко О. В., Тараненко Г. Г. Педагогічний потенціал подієвого підходу як способу організації освітньої діяльності у закладах вищої освіти. Удосконалення освітньо-виховного процесу в закладі вищої освіти : збірник науково-методичних праць ТДАТУ. 2022. Вип. 25. С. 235-241. | uk |
dc.description.abstract | UA: Стаття присвячена висвітленню педагогічного потенціалу подієвого підходу і його реалізації в культурно-освітньому просторі закладу вищої освіти. Автори зосереджують увагу на обгрунтуванні його онтологічного статусу, який обумовлений природною здатністю людини до пізнання і полягає у залученні людини до активної участі у спільній значущій для кожного учасника діяльності. Онтологічний зміст подієвого принципу дозволяє реалізувати основне завдання сучасної вищої освіти, що полягає у підтримці й розвитку індивідуальності здобувача як майбутнього фахівця й члена суспільства. EN: The article is devoted to highlighting the pedagogical potential of the event approach and its implementation in the cultural and educational space of an educational institution. The authors focus on the substantiation of its ontological status, which is due to the natural ability of a person to know and consists in attracting a person to active participation in activities that are significant for each participant. The ontological content of the event principle makes it possible to realize the main task of modern higher education, which is to maintain and develop the individuality of the applicant as a future specialist and member of society. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.publisher | Мелітополь : 2022 | uk |
dc.subject | подієвий підхід | uk |
dc.subject | культурно-освітній простор | uk |
dc.subject | освітній процес | uk |
dc.subject | event approach | uk |
dc.subject | cultural and educational space | uk |
dc.subject | educational process | uk |
dc.title | Педагогічний потенціал подієвого підходу як способу організації освітньої діяльності у закладах вищої освіти | uk |
dc.title.alternative | Pedagogical potential of the event as a way of organizing educational activities in institutions education | uk |
dc.type | Article | uk |
local.identifier.udc | 37.013 | uk |
Appears in Collections: | кафедра Харчові технологіі та готельно-ресторанна справа |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Popravko O. Taranenko H. Pedagogical potential_235-241.pdf | 1.06 MB | Adobe PDF | View/Open |
Show simple item record
CORE Recommender
???jsp.display-item.check???
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.