Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/14444
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГапріндашвілі, Нона Арчилівна-
dc.contributor.authorГаприндашвили, Нона Арчиловна-
dc.contributor.authorGaprindashvili, Nona-
dc.contributor.authorКарман, Тетяна Вікторівна-
dc.contributor.authorКарман, Татьяна Викторовна-
dc.contributor.authorKarman, Tetiana-
dc.contributor.authorПрошин, А. С.-
dc.date.accessioned2021-06-07T11:20:13Z-
dc.date.available2021-06-07T11:20:13Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/14444-
dc.description.abstractUK: У статтi було наведено особливості роботи та стан ринку кав’ярень в Україні. Видiлені основнi формати кав’ярень, які є найбільш популярними в розвитку. Розглянуто вдале мiсце розташування кав’ярень по частоті, традиції вживання кави та жвавих мiсцях у мiста. Обґрунтований склад потен-цiйних споживачів, вплив різних факторiв на популярність кав’ярень серед відвідувачів та фактори щодо рішення споживaча вперше відвідати кав’ярень. Розглянуто устаткування кав’ярень. Запропоновано спосіб щодо розвитоку кав’ярень. Сформовані можливі ризики та можливості на ринку. Проведено оцінку рівня цін на сировину, яку використовують кав’ярні в Україні та рівня комунальних тарифів. Розглянуті основні імпортери кави в Україну. Був проаналізований споживчий попит. RU: В статье были приведены особенности работы и состояние рынка кофеен в Украине. Выделено основные форматы кофеен, которые являются наиболее популярными в развитии. Рассмотрены удачные места расположения кафе по частоте, традиции, употребления кофе и оживленности мест. Рассмотрены факторы, влияющие на популярность кафе среди посетителей и факторы по решению потребителя впервые посетить кафе. Рассмотрено оборудование кафе. Предложен способ по развитию кофеен. Сформированы возможные риски и возможности на рынке города. Проведена оценка уровня цен на сырье, которое используют кофейни в Украине и уровень коммунальных тарифов. Рассмотрены основные импортеры кофе в Украину. EN: The article describes the features of work and the state of the coffee market in Ukraine. There are main formats of coffee houses that are the most popular in development. The article considers the successful locations of the cafe in terms of frequency, tradition, coffee consumption and busy places, various factors on the popularity of the cafe among visitors and factors for the consumer's decision to visit the cafe for the first time. Cafe equipment reviewed. A method for the development of coffee shops is proposed. Possible risks and opportunities on the city market have been formed. The assessment of the level of prices for raw materials, which is used by coffee shops in Ukraine, and the level of utility tariffs. The main importers of coffee to Ukraine are considered. A coffee shop is an object of service sector, not a retail one, so the level of service has a key role in attracting of new visitors and forming of the customers’ base. You can just serve delicious hot drinks to your customers. Or you can significantly improve your service by adding smiles, interesting advices, wishes and pleasant bonuses to the service. The scale of business is not important, whether it’s a large establishment in the city center, or a small cozy coffee shop in a residential area. Every customer wants to get not only a cup of coffee, but also a portion of positive emotions And if the client is served with a smile and is wished for a good day, he will conclude, that his choice is correct and will definitely come back to you again. By the way, loyal customers are more than two-thirds of the business income.uk
dc.language.isoukuk
dc.relation.ispartofseriesПраці Таврійського державного агротехнологічного університету: наукове фахове видання. Технічні науки;Вип. 21, т. 1-
dc.subjectринок кав’яреньuk
dc.subjectринок Україниuk
dc.subjectкаваuk
dc.subjectцільова аудиторіяuk
dc.subjectособливості роботиuk
dc.subjectрозвитокuk
dc.subjectризикuk
dc.subjectрівень цінuk
dc.subjectрынок кофеенuk
dc.subjectрынок Украиныuk
dc.subjectкофеuk
dc.subjectцелевая аудиторияuk
dc.subjectособенности работыuk
dc.subjectразвитиеuk
dc.subjectрискиuk
dc.subjectуровень ценuk
dc.subjectmarket of coffee housesuk
dc.subjectUkrainian marketuk
dc.subjectcoffeeuk
dc.subjecttarget audienceuk
dc.subjectpeculiarities of workuk
dc.subjectdevelopmentuk
dc.subjectrisksuk
dc.subjectprice leveluk
dc.titleОсобливості організації роботи кав’яреньuk
dc.title.alternativeОсобенности организации работы кофеенuk
dc.title.alternativeFeatures of the organization of work caffeineuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:кафедра Харчові технологіі та готельно-ресторанна справа

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Карман Т.В..pdf524.64 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.