Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/14411
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Однороманенко, Марина Володимирівна | - |
dc.contributor.author | Однороманенко, Марина Владимировна | - |
dc.contributor.author | Odnoromanenko, Maryna | - |
dc.date.accessioned | 2021-06-07T07:08:07Z | - |
dc.date.available | 2021-06-07T07:08:07Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.uri | http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/14411 | - |
dc.description.abstract | The article deals with the issues in teaching of foreign languages in professional discourse and provides revision of lexical approach that can be implemented in learning of professional vocabulary in the form of word combinations. Stated the significance of professional language usage that prevails over the general ones that is studied on a daily basis. Lexical approaches presents its benefits in the form of easier way of vocabulary perception and subsequent usage in professional dialogues, reports, application forms and complaints and etc. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.publisher | ТДАТУ | uk |
dc.relation.ispartofseries | Проблеми викладання іноземних мов у закладах вищої освіти: матеріали І Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції (Мелітополь, 20 травня 2021 р.);С. 125-129 | - |
dc.subject | chunks | uk |
dc.subject | profession | uk |
dc.subject | lexical approach | uk |
dc.subject | problems of language learning | uk |
dc.subject | communication | uk |
dc.title | Проблематика викладання іноземної мови професійного спрямування студентам немовних технічних спеціальностей | uk |
dc.type | Working Paper | uk |
Appears in Collections: | кафедра Іноземні мови |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Тези Однороманенко Марина.pdf | 639.85 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
Show simple item record
CORE Recommender
???jsp.display-item.check???
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.