Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/14258
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПоправко, Ольга Вікторівна-
dc.contributor.authorПоправко, Ольга Викторовна-
dc.contributor.authorPopravko, Olha-
dc.contributor.authorТараненко, Галина Григорівна-
dc.contributor.authorТараненко, Галина Григорьевна-
dc.contributor.authorTaranenko, Halyna-
dc.date.accessioned2021-06-02T06:26:15Z-
dc.date.available2021-06-02T06:26:15Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/14258-
dc.description.abstractСтаттю присвячено осмисленню функціонально-смислового потенціалу свята в модерній культурі. Святкова культура зазнавала змін на всіх етапах історичного розвитку людства, однак найбільш динамічним періодом її трансформації стала культура модерну, в межах якої відбувається перехід від традицій до новацій, коли традиційні ціннісно-смислові конструкти наповнюються новим змістом. Вихідним положенням дослідження стало усвідомлення свята як символічної форми культури. Проведений аналіз джерел етнографічного та історичного характеру доводить зв’язок свята не лише з типом соціальних відносин, а й зі світоглядними установками людини, що дає підстави розглядати його крізь призму людських цінностей, потреб та інтересів. Автори аналізують нові святкові форми, формування яких зумовлене соціальними потребами, пов’язаними з процесами індустріалізації та урбанізації. Саме ці процеси суттєво вплинули на трансформацію святкової культури та її конструктивного потенціалу, відбулися зміни у структурі функціонального діапазону свята (більшої значущості набувають ідеологічна, розважальна, рекреативна та видовищна функції), посилились тенденції до диференціації святкової культури (в її межах відокремились професійні (трудові) й масові (народні) свята), посилився раціональний складник в організації святкових дійств. Результати дослідження засвідчують, що святкова культура зазначеного періоду стає більш різноманітною та багатовимірною, проникає в різні сфери соціального життя людини, але сфера її власне культуроформувального впливу поступово звужується. Це стосується її ролі в структуруванні хронотопу культури та в смислопокладанні. Свято втрачає характерну для традиційної культури монополію на покладання й трансляцію сакральних смислів, передання та збереження особливо значущої для культури й суспільства інформації, заповнення та наповнення вільного часу людини, звужує сферу реалізації художньо-естетичного потенціалу. У висновках автори зазначають, що потреба у святі є комплексною, фундаментальною й атрибутивною для людини, а тому вимагає детального вивчення й осмислення. Культура модерну є лише першою сходинкою у трансформації конструктивного потенціалу свята як символічної форми культури. Це зумовлює необхідність подальших досліджень із цієї теми.uk
dc.language.isoukuk
dc.relation.ispartofseriesПерспективи. Соціально-політичний журнал;№ 1(47) (С. 63-70)-
dc.subjectсвятоuk
dc.subjectсвяткова культураuk
dc.subjectсимволічна форма культуриuk
dc.subjectкультура модернуuk
dc.subjectтрансформаціїuk
dc.subjectконструктивний потенціалuk
dc.titleСоціокультурна динаміка свята в культурі Постмодерну: функціонально-смисловий вимірuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:кафедра Суспільно-гуманітарні науки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
стаття_Тараненко_Поправко.pdf595.6 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.