Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/14258
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Поправко, Ольга Вікторівна | - |
dc.contributor.author | Поправко, Ольга Викторовна | - |
dc.contributor.author | Popravko, Olha | - |
dc.contributor.author | Тараненко, Галина Григорівна | - |
dc.contributor.author | Тараненко, Галина Григорьевна | - |
dc.contributor.author | Taranenko, Halyna | - |
dc.date.accessioned | 2021-06-02T06:26:15Z | - |
dc.date.available | 2021-06-02T06:26:15Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.uri | http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/14258 | - |
dc.description.abstract | Статтю присвячено осмисленню функціонально-смислового потенціалу свята в модерній культурі. Святкова культура зазнавала змін на всіх етапах історичного розвитку людства, однак найбільш динамічним періодом її трансформації стала культура модерну, в межах якої відбувається перехід від традицій до новацій, коли традиційні ціннісно-смислові конструкти наповнюються новим змістом. Вихідним положенням дослідження стало усвідомлення свята як символічної форми культури. Проведений аналіз джерел етнографічного та історичного характеру доводить зв’язок свята не лише з типом соціальних відносин, а й зі світоглядними установками людини, що дає підстави розглядати його крізь призму людських цінностей, потреб та інтересів. Автори аналізують нові святкові форми, формування яких зумовлене соціальними потребами, пов’язаними з процесами індустріалізації та урбанізації. Саме ці процеси суттєво вплинули на трансформацію святкової культури та її конструктивного потенціалу, відбулися зміни у структурі функціонального діапазону свята (більшої значущості набувають ідеологічна, розважальна, рекреативна та видовищна функції), посилились тенденції до диференціації святкової культури (в її межах відокремились професійні (трудові) й масові (народні) свята), посилився раціональний складник в організації святкових дійств. Результати дослідження засвідчують, що святкова культура зазначеного періоду стає більш різноманітною та багатовимірною, проникає в різні сфери соціального життя людини, але сфера її власне культуроформувального впливу поступово звужується. Це стосується її ролі в структуруванні хронотопу культури та в смислопокладанні. Свято втрачає характерну для традиційної культури монополію на покладання й трансляцію сакральних смислів, передання та збереження особливо значущої для культури й суспільства інформації, заповнення та наповнення вільного часу людини, звужує сферу реалізації художньо-естетичного потенціалу. У висновках автори зазначають, що потреба у святі є комплексною, фундаментальною й атрибутивною для людини, а тому вимагає детального вивчення й осмислення. Культура модерну є лише першою сходинкою у трансформації конструктивного потенціалу свята як символічної форми культури. Це зумовлює необхідність подальших досліджень із цієї теми. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.relation.ispartofseries | Перспективи. Соціально-політичний журнал;№ 1(47) (С. 63-70) | - |
dc.subject | свято | uk |
dc.subject | святкова культура | uk |
dc.subject | символічна форма культури | uk |
dc.subject | культура модерну | uk |
dc.subject | трансформації | uk |
dc.subject | конструктивний потенціал | uk |
dc.title | Соціокультурна динаміка свята в культурі Постмодерну: функціонально-смисловий вимір | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | кафедра Суспільно-гуманітарні науки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
стаття_Тараненко_Поправко.pdf | 595.6 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show simple item record
CORE Recommender
???jsp.display-item.check???
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.