Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/14113
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЗімонова, Ольга Володимирівна-
dc.contributor.authorЗимонова, Ольга Владимировна-
dc.contributor.authorZimonova, Olha-
dc.contributor.authorАдамович, Анастасія Євгенівна-
dc.contributor.authorАдамович, Анастасия Евгеньевна-
dc.contributor.authorAdamovych, Anastasiia-
dc.date.accessioned2021-05-28T08:22:06Z-
dc.date.available2021-05-28T08:22:06Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/14113-
dc.description.abstractUK: У статті приділяється увага питанням закріплення навичок літературної вимови, збагачення активно- го словника, засвоєння норм літературної мови, усунення негативного впливу місцевих говорів на усне й писемне мовлення студентів. Також досліджуються й аналізуються основні помилки в усному та писемному мовленні майбутніх фахівців, що виникають під впливом місцевих говірок. Автор розглядає методи і прийоми, які варто використовувати під час вивчення дисципліни «Українська мова за професійним спрямуванням»: лекцію, бесіду, самостійною роботою з різними джерелами. Звертається увага на те, що вдосконалення фахового мовлення сприятиме збагаченню інформаційно-технологічного розвитку суспільства, вдосконаленню, впорядкуванню й унормуванню галузевої термінології. Щоб усунути з усного та писемного мовлення студентів-інженерів порушення діалектного характеру, потрібна планомірна й наполеглива робота в цьому напрямі. Значне місце посідають усні вправи, спрямовані на формування внутрішнього мовлення, а також на зміст і структуру писемного мовлення. Вивчення особливостей місцевої говірки, врахування їх у процесі вивчення мови допоможе піднесенню культури мовлення майбутнього фахівця. А достатній рівень володіння українською мовою і закріплюється на практичних заняттях з української мови (за професійним спрямуванням) Вагоме значення має і добір для вправ мовного матеріалу з урахуванням особливостей місцевої говірки. Отже, автори пропонують надзвичайно уважно та відповідально поставитись до такого виду роботи. Але це мають бути тексти, слова або словосполучення, пов’язані з конкретною спеціальністю. Він має, крім сприяння систематичному і міцному засвоєнню знань, допомогти звільнитися від граматичних, орфографічних та орфоепічних помилок і зробити так, щоб мовлення наших випускників віддзеркалювало їх високу кваліфікацію та загальну і мовну культуру. EN: The problems of consolidation of literary pronunciation skills, enrichment of active vocabulary, literary speech standard learning, elimination of negative effect of patois on speaking and writing are considered in the article. University plays an important role in the matter of students’ speech standards development, lallation, morphological forms, replacing of syntactical constructions in certain area language by literary equivalents. Carrying out such work the teacher should learn deeply the peculiarities of patois, because their influence is rather appreciable. The particularly persistent mistakes in students speech are determined by indistinctly expressed secondary dialectal features (combinatorial or positional variants of phonemes). The mistakes appeared under the influence of original, distinct from standards of literary speech features, are easier to exterminate. The questions of learning language methods and techniques under which the peculiarities of patois should be taken into consideration are studied in this article. It can be useful in conversation, lectures and independent work with different sources. Application of these methods allows to provide such logical operations as comparison, analysis, synthesis; induction, deduction; generalization, judgment and conclusion. The comparison helps students to analyze linguistic phenomena and to facilitate the consolidation of practical skills. The option of language material for exercises considering patois peculiarities has exceptional meaning. This material also helps to free from defects language, grammar and spelling mistakes appeared under the influence of patois. Working out the topic the author aimed to specify the features of Ukrainian language teaching (for professional purposes) under conditions of patois, to develop special methods and techniques for language material study. The references on this subject have been studied, the work experience of different universities have been learned and the materials about students’ knowledge level have been generalized in the article.uk
dc.language.isoukuk
dc.relation.ispartofseriesНауковий вісник Міжнародного гуманітарного університету;№ 47, т. 1 (С. 91-94) Сер.: Філологія-
dc.subjectфахове мовленняuk
dc.subjectговориuk
dc.subjectкультура мовиuk
dc.subjectмовленняuk
dc.subjectфахівецьuk
dc.subjectпомилкаuk
dc.subjectметодuk
dc.subjectприйомuk
dc.subjectморфологіяuk
dc.subjectорфографіяuk
dc.subjectpatoisuk
dc.subjectstandard of speechuk
dc.subjectspeaking and writinguk
dc.subjectspecialistuk
dc.subjectmistakeuk
dc.subjectmethods and techniquesuk
dc.subjectmorphologyuk
dc.subjectspellinguk
dc.titleВплив місцевих говорів на культуру фахового мовлення майбутнього інженераuk
dc.title.alternativeThe influence of patois on speech standard of future and engineeruk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:кафедра Суспільно-гуманітарні науки

Show simple item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.