Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/13891
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorNataliia, Kalashnik-
dc.contributor.authorAdamovych, Anastasiia-
dc.contributor.authorАдамович, Анастасія Євгенівна-
dc.contributor.authorАдамович, Анастасия Евгеньевна-
dc.contributor.authorMarianna, Barus-
dc.contributor.authorNataliia, Goliardyk-
dc.date.accessioned2021-05-20T12:25:28Z-
dc.date.available2021-05-20T12:25:28Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/13891-
dc.description.abstractEN: In the article, the authors emphasize that the content and forms of the teachers’ professional development should be diversified taking into account the competence level, experience in teaching specific subjects and as well as pedagogical skills. The content of long-term professional development should correspond to the psychological and pedagogical sciences latest achievements, vocational education, innovative processes, higher education institutions program goals, teachers’ individual educational needs and be implemented on the basis of diagnostic, competence and practice-oriented approaches. It was concluded that it is necessary to revise the current system and create a continuous one of scientific and pedagogical staff professional development, which would take into account experience and current trends worldwide, in leading European countries and national characteristics too. It should be flexible, dynamic, and adequate to the specific educational institutions requirements and consider the teachers’ level of professional competence. UK: У статті автори акцентують увагу на тому, що зміст та форми підвищення кваліфікації викладачів повинні урізноманітнюватися з урахуванням рівня професіоналізму, досвіду викладання дисциплін та педагогічної майстерності. Зміст довгострокового підвищення кваліфікації має відповідати новітнім досягненням психолого-педагогічних наук, професійної освіти, інноваційним процесам, програмним цілям закладів вищої освіти, індивідуальним освітнім запитам педагогічних працівників та реалізуватись на основі діагностичного, компетентнісного та практико-спрямованого підходів. Дійшли висновків у необхідності перегляду чинної і створенні неперервної системи підвищення кваліфікації науково-педагогічних кадрів, яка б враховувала сучасні тенденції, досвід провідних країн Європи та світу й національні особливості. Вона має бути гнучкою, динамічною, адекватною вимогам конкретних освітніх закладів і враховувати рівень професійної компетентності викладачів.uk
dc.language.isoenuk
dc.relation.ispartofseriesМолодь і ринок: щомісячний науково - педагогічний журнал;№ 1 (187) січень, (С. 64-69)-
dc.subjectadvanced traininguk
dc.subjectscientific and pedagogical workersuk
dc.subjectprofessional competenceuk
dc.subjectпідвищення кваліфікаціїuk
dc.subjectнауково-педагогічні працівникиuk
dc.subjectпрофесійна компетентністьuk
dc.titleRegarding research and teaching staff professional development as an integral part of providing quality training for future professionals with higher educationuk
dc.title.alternativeЩодо підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників, як невід’ємної складової забезпечення якісної підготовки майбутніх фахівців з вищою освітоюuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:кафедра Суспільно-гуманітарні науки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Anastasiia Adamovych. Regarding.pdf1.85 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.