Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/12974
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorНестеренко, Євген Вадимович-
dc.contributor.authorНестеренко, Евгений Вадимович-
dc.contributor.authorNesterenko, Yevhen-
dc.date.accessioned2021-02-04T08:51:15Z-
dc.date.available2021-02-04T08:51:15Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/12974-
dc.description.abstractUK: В статті розглянуто використання додаткового модулю створення звітів бази даних платформи дистанційного навчання Moodle «Configurable Reports», який дозволяє виконувати власні запити створені за допомогою «SQL» (Structured Query Language) - декларативної мови програмування для взаємодії користувача з базами даних, в поєднанні з вбудованими функціональними можливостями цієї платформи для формування звітності з успішності та відвідуваності електронних навчальнихкурсів студентами закладу освіти, що значно скоротить збір і аналіз необхідної інформації у зручному, в конкретному випадку, вигляді. Також розглянуто можливість розмежування прав доступу до запитів, результати виконання яких є вихідними даними для формування звітів, та вплив налаштувань журналу оцінок конкретної дисципліни на розрахунок кількості набраних балів, зокрема на поточний момент часу. RU: В статье рассмотрено использование дополнительного модуля создания отчетов базы данных платформы дистанционного обучения Moodle «Configurable Reports», который позволяет выполнять собственные запросы созданные с помощью «SQL» (Structured Query Language) - декларативного языка программирования для взаимодействия пользователя с базами данных, в сочетании со встроенными функциональными возможностями этой платформы для формирования отчетности по успеваемости и посещаемости электронных учебных курсов студентами учебного заведения, что значительно сократит сбор и анализ необходимой информации в удобном, в конкретном случае, виде. Также рассмотрена возможность разграничения прав доступа к запросам, результаты выполнения которых являются исходными данными для формирования отчетов, и влияние настроек журнала оценок конкретной дисциплины на расчет количества набранных баллов, в частности на текущий момент времени. EN: An article considered the use of a plugin of the distance learning platform Moodle "Configurable Reports" in combination with built-in functionality of this platform forgenerating reports on the progress and attendance of e-learning courses by students of an educational institution, which will significantly reduce the collection and analysis of the necessary information in a convenient, in a particular case, form. This plugin is designed for creating database reports, which allows you to execute your own queries created using "SQL" (Structured Query Language) - a declarative programming language for user interaction with databases. Given the flexibility of this approach, you can create any queries, including calculations, for example, final grades, and apply necessary filters are included in the plugin for a more accurate selection of data, namely: search by key phrase; selection by category, course, date, user profile field, etc. The use of this method of collecting information is especially appropriate in the context of individual and dual forms of education, as well as in case of unforeseen situations, for example, distance learning in the quarantine conditions. Also considered the granting access rights to requests, the results of which are the initial data for generating reports, to determine officials and structural units that will be involved in working with them, and the influence of the settings of the grades journal of a particular discipline on the calculation of scored points, in particular at the current time. Some features of custom SQL-requests adaptation for their correct processing by the plugin are also considered. A plugin supports exporting data to formats such as .csv, json,.ods and .xls, which allows you to further process the received data by third-party programs.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherТДАТУuk
dc.relation.ispartofseriesНауковий вісник ТДАТУ;Вип. 10, т. 2-
dc.subjectдистанційне навчанняuk
dc.subjectуспішністьuk
dc.subjectзвітністьuk
dc.subjectмодульuk
dc.subjectMoodleuk
dc.subjectдистанционное обучениеuk
dc.subjectуспеваемостьuk
dc.subjectотчетностьuk
dc.subjectdistance educationuk
dc.subjectprogressuk
dc.subjectreportinguk
dc.subjectpluginuk
dc.titleФормування звітності з успішності та відвідуваності електронних навчальних курсів студентами закладу освіти на базі платформи Moodleuk
dc.title.alternativeФормирование отчетности об успешности и посещаемости электронных учебных курсов студентами образовательных учреждений на базе платформы Moodleuk
dc.title.alternativeGeneration of reports on the success and attendance of elearning courses by students on the basis of the Moodleuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра Комп'ютерні науки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Науковий вісник ТДАТУ 2020 Випуск 10, Том 2-316-323.pdf362.97 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.