Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/10412
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКуліш, Тетяна Володимирівна-
dc.contributor.authorКулиш, Татьяна Владимировна-
dc.contributor.authorKulish, Tetiana-
dc.date.accessioned2020-05-06T08:33:31Z-
dc.date.available2020-05-06T08:33:31Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/10412-
dc.description.abstractUK: Необхідність дослідження поведінки споживача на ринку плодово-ягідної продукції викликана мінливими умовами ринкової кон’юнктури. Мета дослідження полягає у вивченні базових аспектів споживання свіжої плодово-ягідної продукції, визначити уподобання до асортименту та місць купівлі. Результати опитування дозволяють сформувати модель поведінки споживача на ринку плодово-ягідної продукції та визначити рекомендації товаровиробникам щодо зміцнення ефективних маркетингових інструментів реалізації продукції, що сприятиме та зростанню прибутковості підприємств. EN: Setting objectives. The need to study consumer behavior in the market for fruit and berry products is caused by the changing conditions of the market environment. The purpose of the study is to study consumer behavior in the market of fruit and berry products. Research objectives: to estimate the level of demand for fresh fruit and berry products; to study basic aspects of consumption of fresh fruit and berry products and to determine their preferences for the range and places of purchase of these products, to examine consumer motivations of the population in choosing fresh fruit and berry products; to advise producers on effective tools for selling fruit and berry products. The object of the study is consumer behavior in the market for fruit and berry products. Research results. In order to study consumer behavior in the market of fruit and berry products, a questionnaire was conducted for the population of the region. The size of the representative quota sample was 250 respondents, differing by gender, age and social principle. The questionnaire was used for the survey. Questionnaire data were processed using the Excel and SPSS computer software. The results of the survey allow us to study the basic aspects of consumption of fresh fruit and berry products and to form a model of consumer behavior in the market. Conclusions. As a result, the research identified recommendations for producers on effective marketing tools for the sale of fruit and berry products, which will increase the profitability of enterprises. All these measures will help to ensure the competitiveness of domestic products both in the domestic and foreign markets.uk
dc.language.isoukuk
dc.relation.ispartofseriesЗбірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного (економічні науки);№ 1 (39) (С. 72-79)-
dc.subjectмаркетингові дослідженняuk
dc.subjectринок плодово-ягідної продукціїuk
dc.subjectповедінка споживача опитуванняuk
dc.subjectреспондентиuk
dc.subjectанкетаuk
dc.subjectmarketing researchuk
dc.subjectmarket of fruit and berry productsuk
dc.subjectconsumer behavioruk
dc.subjectsurveyuk
dc.subjectrespondentsuk
dc.subjectquestionnaireuk
dc.titleМаркетингове дослідження поведінки споживачів на ринку плодово-ягідної продукціїuk
dc.title.alternativeMarketing research of consumer behavior in the market of fruit productsuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:кафедра Маркетинг

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12.pdf281.44 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.