Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/6908
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКучеркова, Світлана Олександрівна-
dc.contributor.authorКучеркова, Светлана Александровна-
dc.contributor.authorKucherkova, Svitlana-
dc.date.accessioned2019-05-15T05:31:46Z-
dc.date.available2019-05-15T05:31:46Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/6908-
dc.description.abstractUK: Найголовнішим негативним чинником розвитку податкової системи в Україні було і залишається підпорядкування його інтересам нагальних потреб забезпечити ресурсами зростаючі видатки держави – без урахування вимог економічного зростання, потреб сталого розвитку. Метою статті є вивчення проблем функціонування вітчизняної податкової системи у розрізі окремих податків та обґрунтування напрямків їх розв’язання з урахуванням зарубіжного досвіду в цій сфері. Здійснено аналіз двох ключових законодавчих ініціатив в сфері податкового адміністрування: а) запровадження об'єднаної звітності з єдиного соціального внеску та податку з доходів фізичних осіб; б) заміна податку на прибуток підприємств податком на виведений капітал. Розкрито стан та результати реформування податкової системи України. Виявлено, що вітчизняна податкова система не є інструментом підвищення конкурентоспроможності держави, адже в ній спостерігаються проблеми системного характеру: податкова заборгованість платників перед бюджетом та Пенсійним фондом; широкомасштабне ухилення від оподаткування; бюджетна заборгованість з відшкодування податку на додану вартість; нерівномірне податкове навантаження, внаслідок чого найбільше податкове навантаження покладено на законослухняних платників, позбавлених податкових пільг. Обґрунтовано доцільність об'єднання звітності з єдиного соціального внеску та податку з доходів фізичних осіб, що дозволить зменшити паперовий документообіг та припинити виконання банківськими установами невластивих їм функцій. Акцентовано увагу на застереженнях щодо заміни податку на прибуток підприємств податком на виведений капітал. Пропонується не здійснювати поспішного прийняття законопроекту про податок на виведений капітал, адже існує серйозна стурбованість з приводу втрат доходів державного бюджету. Як компромісний варіант можливе поступове запровадження цього податку з глибоким аналізом аналогічного досвіду інших країн. EN: The most important negative factor of the development of the tax system in Ukraine was and remains the domination of need to provide with resources the growing expenses of the state budget – without taking into account the requirements of economic growth, the needs of sustainable development. The purpose of the article is to study the problems of the functioning of the tax system in Ukraine in the context of individual taxes and to justify the directions of their solution, taking into account foreign experience in this field. The analysis of two key legislative initiatives in the field of tax administration has been carried out: a) the introduction of consolidated reporting on a single social contribution and personal income tax; b) the replacement of the corporate income tax by the exit capital tax. The state and results of reforming the tax system of Ukraine were disclosed. It was revealed that the Ukrainian tax system is not an instrument to increase the competitiveness of the state, because it has systemic problems: tax arrears of tax payers to the budget and the Pension Fund; large-scale tax evasion; budgetary debts on reimbursement of value added tax; uneven tax burden, as a result of which more tax burden is assigned to law-abiding taxpayers who are deprived of tax benefits. The expediency of combining reports on a single social contribution and the tax on personal income was justified. It will allow reducing the paperwork and stopping the fulfillment by the banking institutions of functions unusual for them. Author's attention is focused on the reservations on the replacement of corporate income tax by the exit capital tax. It was proposed not to implement the hasty adoption of the draft law on the exit capital tax, because there is serious concern about the loss of revenues of the state budget. As a compromise option, a gradual introduction of this tax with a deep analysis of similar experiences of other countries is possible.uk
dc.language.isoukuk
dc.relation.ispartofseriesФінанси та оподаткування;№3 (81) (С. 105-110)-
dc.subjectподаткова реформаuk
dc.subjectподаткова звітністьuk
dc.subjectподаток на виведений капіталuk
dc.subjectпрогресивна шкала оподаткуванняuk
dc.subjectоподаткування доходів фізичних осібuk
dc.subjecttax reformuk
dc.subjecttax reportinguk
dc.subjectexit capital taxuk
dc.subjectprogressive scale of taxationuk
dc.subjecttaxation of personal incomeuk
dc.titleСтан та напрями вдосконалення податкового адмініструванняuk
dc.title.alternativeCurrent conditions and directions of improving tax administrationuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:кафедра Облік і оподаткування

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Кучеркова 1.pdf165.35 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.