Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/4135
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСосницька, Наталя Леонідівна-
dc.contributor.authorSosnytska, Natalia-
dc.contributor.authorСосницкая, Наталья Леонидовна-
dc.contributor.authorІщенко, Ольга Анатоліївна-
dc.contributor.authorIschenko, О.-
dc.contributor.authorИщенко, Ольга Анатольевна-
dc.date.accessioned2018-06-22T07:12:21Z-
dc.date.available2018-06-22T07:12:21Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttp://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/4135-
dc.description.abstractUK: Стаття присвячена проблемі удосконалення процесу математичної підготовки майбутніх фахівців аграрної сфери. Актуальність даної теми зумовлена необхідністю модернізації змісту, структури сучасної системи навчання базовим дисциплінам, зокрема вищій математиці, у ВНЗ III-IV рівнів акредитації в зв’язку з уніфікацією навчальних курсів згідно Державних стандартів вищої освіти та вимог Болонського процесу. Розроблена професійно орієнтована модель математичної підготовки студентів аграрних спеціальностей; запропоновано способи формування професійно орієнтованого змісту навчання математиці на основі поєднання інваріантної складової основного змістовного модуля і варіативних профільних модулів, що забезпечує ефективність підготовки майбутніх фахівців аграрної сфери. EN: The article is about an improvement of a mathematical education process of future specialists in the agrarian sphere. The relevance of this topic is due to the necessity upgrade a content and a structure of basic disciplines in a modern education system in the Higher education institutions of the third and the fourth accreditation levels train, particularly Higher Mathematics. This is connecting with the unification of academic disciplines according to State higher educational standards in the context of the Bologna process. Feature of the development the semantic component of the mathematical education module main content of the future agricultural specialists is the allocation of the basic semantic module in the higher mathematics course. This module is complemented by the variable profile modules, which reflecting the specific professional orientation. Applied profile modules allow modifying the content of education in accordance with the specialty. Such approach ensures the preservation of the fundamental content of the higher mathematics course and allows seamlessly linking the theoretical framework with applied aspects according to the specialty profile. Implementation of professionally oriented content of higher mathematics course is associated with the development of practical problems, which reflecting the structure of the theory, its main provisions, implications, conclusions, practical applications. The application of the developed model allows creating optimal conditions for realization of interdisciplinary links; revealing the heuristic role of mathematical theories in the study of applied and theoretical issues the core agrarian subjects; using innovation technologies of teaching mathematics focuses on the intellectual development of an individual. The professionally oriented model of the mathematical education of agricultural specialists is developed. Formation methods of professionally oriented mathematical component in an education are proposed. They are based on a combination of the main content module invariant component and variable profile modules. This approach increases educational efficiency of future agricultural specialists. RU: Статья посвящена проблеме совершенствования процесса обучения специалистов аграрной сферы. Разработана профессионально ориентированная модель математической подготовки студентов аграрных специальностей; предложены способы формирования математической компоненты обучения на основе сочетания инвариантной составляющей основного содержательного модуля и вариативных профильных модулей.uk
dc.language.isoukuk
dc.relation.ispartofseriesНаукові записки;Серія. Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Вип. 12, ч. 1 (С. 38-43)-
dc.subjectінваріантuk
dc.subjectваріативні профільні складові дисципліни «вища математика»uk
dc.subjectпрофесійно орієнтована модельuk
dc.subjectінтеграція і диференціація викладання курсу вищої математикиuk
dc.subjectinvariant component and variable profile modules of the discipline «Higher Mathematics»uk
dc.subjectprofessionally oriented modeluk
dc.subjectintegration and differentiation of teaching the Higher Mathematics courseuk
dc.subjectинвариантная компонентаuk
dc.subjectвариативные профильные составляющие дисциплины «высшая математика»uk
dc.subjectпрофессионально ориентированная модельuk
dc.subjectинтеграция и дифференциация преподавания курса высшей математикиuk
dc.titleЗмістова компонента математичної підготовки майбутніх фахівців аграрної сфериuk
dc.title.alternativeThe semantic component in the mathematical education of future agricultural specialistsuk
dc.title.alternativeСодержательная компонента математической подготовки будущих специалистов аграрной сферыuk
dc.typeWorking Paperuk
Appears in Collections:Кафедра Вища математика та фізика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
13.pdf355.79 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.