Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/4127
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСосницька, Наталя Леонідівна-
dc.contributor.authorSosnytska, Natalia-
dc.contributor.authorСосницкая, Наталья Леонидовна-
dc.contributor.authorГлікман, С.-
dc.contributor.authorГликман, С.-
dc.date.accessioned2018-06-21T11:53:28Z-
dc.date.available2018-06-21T11:53:28Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttp://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/4127-
dc.description.abstractUK: У статті теоретично обґрунтовано студентоцентрований підхід до професійної освіти в умовах сталого розвитку суспільства, а саме: надано визначення категорій «сталий розвиток» та «студентоцентрований підхід»; зазначено відмінність між «знаннєвою» та «компетентнісною» парадигмами освіти, між результатами навчання та компетентностями; виокремлено роль студентоцентрованого навчання у підготовці студентів та принципи його реалізації (свідомості та активності, суб’єктності й синергетичності та ін.). RU: В статье раскрыто теоретическое обоснование студентоцентрованного подхода к профессиональному образованию в условиях устойчивого развития общества, а именно: дано определение категорий «устойчивое развитие» и «студентоцентрованный подход»; отмечено различие между «знаниевой» и «компетентностной» парадигмами образования, между результатами обучения и компетенциями; выделены роль студентоцентрованного обучения в подготовке студентов и принципы его реализации (сознания и активности, субъектности и синергетичности и др.). EN: In the article there has been theoretically grounded student-centered approach to the professional education in conditions of constant development of society. There have been determined the main factors of topicality of implementation of student-centered approach in educational activity; the treatment of categories «constant development» and «student-centered approach» has been given; there have been defined the distinction between «knowledge» and «competence» paradigm of education, between results of education and competences; there have been defined high-priority competences of modern specialist (ability to work in the group, ability to study during the whole life, readiness to changes, ability to act in non-standard situations and others); there have been determined the role of student-centered teaching in training of students and principles of its realization (consciousness and activity, subjectivity and synergetic and others); there have been considered ideas of student centrism as a ground of projecting of educational environment which provides conditions for self-development, self-organization and self-realization of personality in professional activity, creativity and other kind of activity. The great attention is paid to the role of teacher in the giving process which realizes the new function of the manager and consultant of students for mastering by them competences, systematization and improvement ofknowledge.uk
dc.language.isoukuk
dc.relation.ispartofseriesНауковий вісник Льотної академії;Серія: Педагогічні науки. Вип. 1 (С. 377-381)-
dc.subjectкомпетентністьuk
dc.subjectсталий розвитокuk
dc.subjectпрофесійна освітаuk
dc.subjectстудентоцентризмuk
dc.subjectстудентоцентрований підхідuk
dc.subjectкомпетентностьuk
dc.subjectустойчивое развитиеuk
dc.subjectпрофессиональное образованиеuk
dc.subjectстудентоцентризмuk
dc.subjectстудентоцентрованный подходuk
dc.subjectcompetenceuk
dc.subjectconstant developmentuk
dc.subjectprofessional educationuk
dc.subjectstudent-centrismuk
dc.subjectstudent-centered approachuk
dc.titleСтудентоцентрований підхід до професійної освіти в умовах сталого розвитку суспільстваuk
dc.title.alternativeСтудентоцентрованый подход к профессиональному образованию в условиях устойчивого развития обществаuk
dc.title.alternativeA student-centered approach to professional education in terms of a sustainable community developmentuk
dc.typeWorking Paperuk
Appears in Collections:Кафедра Вища математика та фізика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2-378-382.pdf370.89 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.