Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/3299
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСтефановский, А. Б.-
dc.contributor.authorStefanovsky, A. B.-
dc.date.accessioned2018-05-22T12:52:04Z-
dc.date.available2018-05-22T12:52:04Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttp://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/3299-
dc.description.abstractRU: На основе опубликованных опытных данных предложена статистическая зависимость между средней и максимальной скоростями роста давления заряда при сгорании в дизелях. Представлена математическая модель для приближённого определения этих скоростей с учётом рекомендаций Д.А. Портнова, которая может служить дополнением теплового расчёта рабочего цикла дизеля. EN: A correlation between average and maximum charge pressure increase rates at the combustion in diesel engines is obtained on basis of published experimental evidence. A mathematical model is proposed for approximate determination of these rates. The model takes account of D.A. Portnov’s recommendations and can be a supplement to the calculation of the diesel engine operating cycle.uk
dc.language.isoruuk
dc.publisherТулГУuk
dc.relation.ispartofseriesИзвестия Тульского гос. ун-та. Серия: Технические науки;Вып. 5-
dc.subjectдизельuk
dc.subjectскорость роста давленияuk
dc.subjectсгораниеuk
dc.subjectзависимостьuk
dc.subjectdiesel engineuk
dc.subjectpressure increase rateuk
dc.subjectcombustionuk
dc.subjectcorrelationuk
dc.titleОценка жёсткости сгорания при тепловом расчёте рабочего цикла двигателя с самовоспламенениемuk
dc.title.alternativeAssessment of toughness of combustion at the calculation of the operating cycle of a compression ignition engineuk
dc.typeWorking Paperuk
Appears in Collections:кафедра Мехатронні системи та транспортні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
15.pdf693.28 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.