Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/19351
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Лубко, Дмитро Вікторович | - |
dc.contributor.author | Lubko, Dmytro | - |
dc.date.accessioned | 2025-06-26T11:44:11Z | - |
dc.date.available | 2025-06-26T11:44:11Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Лубко Д. В. Фабула, складності та вирішення питань вивчення штучного інтелекту в закладах вищої освіти України // Наука, технології, інновації, 2024. №2(30). С.82-88. DOI: http://doi.org/10.35668/2520-6524-2024-2-10 | uk |
dc.identifier.uri | http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/19351 | - |
dc.description.abstract | UA: Викладання штучного інтелекту (ШІ) в університетах стикається з низкою певних складнощів. Насамперед швидкі темпи розвитку цього напряму вимагають постійного оновлення навчальних програм і наявного обладнання (матеріалів). Недостатнє число кваліфікованих викладачів у сфері штучного інтелекту також є проблемою. Для розв’язання цих проблем важливо залучати викладачів із практичним досвідом у цій галузі, а також розвивати програми професійного навчання для академічних кадрів. Окрім того, співпраця з виробничими та науковими установами може забезпечити студентам доступ до актуальних знань і практичного досвіду. Розробка інтерактивних навчальних матеріалів і використання таких новітніх технологій, як віртуальна реальність чи ігрові платформи, можуть підвищити ефективність викладання штучного інтелекту. Такі підходи сприятимуть підготовці кваліфікованих фахівців, здатних відповідати викликам сучасного ринку праці. Додатковою проблемою є неоднорідність рівня підготовки студентів, які вивчають тему штучного інтелекту. Це є викликом для викладачів, які мають забезпечити ефективне навчання всіх студентів, незалежно від їх попередньої підготовки та обізнаності з теми. Для подолання цього, можна використовувати індивідуальний підхід до кожного студента, а також організовувати додаткові заняття для тих, хто потребує додаткової допомоги. Розвиток систем адаптивного навчання та ефективного контролю знань також може сприяти розв’язанню цієї проблеми. Загалом інноваційні підходи до викладання, спрямовані на поєднання академічних знань із практичним досвідом та індивідуалізацію навчання, можуть забезпечити більш ефективне викладання штучного інтелекту в закладах вищої освіти (ЗВО). Також проблемою є нестача ресурсів для підтримки інфраструктури та лабораторних практикумів зі штучного інтелекту. Це обмежує можливості студентів для отримання практичного досвіду із застосування інструментів і методів штучного інтелекту. Для розв’язання цієї проблеми необхідно залучати додаткові фінансові ресурси через співпрацю з промисловими партнерами, грантовими організаціями, донорами тощо. Розвиток віртуальних лабораторій та онлайн-ресурсів також може забезпечити доступ до необхідного обладнання та матеріалів для навчання з штучного інтелекту, навіть у випадку обмежень фізичних ресурсів. /// EN: Teaching artificial intelligence (AI) at universities faces a number of certain difficulties. First of all, the rapid pace of development of this direction requires constant updating of training programs and existing equipment (materials). The insufficient number of qualified teachers in the field of artificial intelligence is also a problem. To solve these problems, it is important to attract teachers with practical experience in this field, as well as to develop professional training programs for academic staff. In addition, cooperation with industrial and scientific institutions can provide students with access to relevant knowledge and practical experience. The development of interactive educational materials and the use of the latest technologies, such as virtual reality or game platforms, can increase the effectiveness of teaching artificial intelligence. Such approaches will contribute to the training of qualified specialists capable of meeting the challenges of the modern labor market. An additional problem is the heterogeneity of the level of training of students studying the topic of artificial intelligence. This is a challenge for teachers, who must ensure effective learning for all students, regardless of their previous training and knowledge of the topic. To overcome this, you can use an individual approach to each student, as well as organize additional classes for those who need additional help. The development of systems of adaptive learning and effective control of knowledge can also contribute to solving this problem. In general, innovative teaching approaches aimed at combining academic knowledge with practical experience and individualizing learning can provide more effective teaching of artificial intelligence at universities. Also a problem is the lack of resources to support infrastructure and laboratory workshops on artificial intelligence. This limits opportunities for students to gain hands-on experience with artificial intelligence tools and methods. To solve this problem, it is necessary to attract additional financial resources through cooperation with industrial partners, grant organizations, donors, etc. The development of virtual labs and online resources can also provide access to the necessary equipment and materials for AI training, even when physical resources are limited. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.subject | штучний інтелект | uk |
dc.subject | університет | uk |
dc.subject | складності | uk |
dc.subject | викладання штучного інтелекту | uk |
dc.subject | шляхи вирішення | uk |
dc.subject | студенти | uk |
dc.subject | ЗВО | uk |
dc.subject | artificial intelligence | uk |
dc.subject | university | uk |
dc.subject | difficulties | uk |
dc.subject | teaching artificial intelligence | uk |
dc.subject | solutions | uk |
dc.subject | students | uk |
dc.subject | higher education institutions | uk |
dc.title | Фабула, складності та вирішення питань вивчення штучного інтелекту в закладах вищої освіти України | uk |
dc.title.alternative | Plot, difficulties and solutions of study questions of artificial intelligence at universities of Ukraine | uk |
dc.type | Article | uk |
local.identifier.doi | http://doi.org/10.35668/2520-6524-2024-2-10 | uk |
local.identifier.udc | 004.8 | uk |
Appears in Collections: | Кафедра Комп'ютерні науки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
PLOT_DIFFICULTIES.pdf | 856.03 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
Show simple item record
CORE Recommender
???jsp.display-item.check???
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.