Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/19305
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Shchur, T. | - |
dc.contributor.author | Wittek, K. | - |
dc.contributor.author | Miroshnyk, O. | - |
dc.contributor.author | Halko, Serhii | - |
dc.contributor.author | Zelenkov, Denys | - |
dc.contributor.author | Щур, Т. Г. | - |
dc.contributor.author | Віттек, К. | - |
dc.contributor.author | Мірошник, О. О. | - |
dc.contributor.author | Галько, Сергій Віталійович | - |
dc.contributor.author | Зеленков, Денис Максимович аспірант | - |
dc.date.accessioned | 2025-06-20T09:05:45Z | - |
dc.date.available | 2025-06-20T09:05:45Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | The effect of toxic and harmful emissions of exhaust gases from aviation engines on the environment / T. Shchur, K. Wittek, O. Miroshnyk, S. Halko, D. Zelenkov // Науковий вісник Таврійського державного агротехнологічного університету. Технічні науки : електронне наукове фахове видання. / ТДАТУ; гол. ред. д.т.н., проф. В. М. Кюрчев. Запоріжжя : Видавничий дім «Гельветика», 2025. Вип. 15, т. 1. C. 192-200. | uk |
dc.identifier.issn | 2220-8674 | - |
dc.identifier.uri | http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/19305 | - |
dc.description.abstract | EN: The rapid growth of aviation makes a realistic assessment of harmful emissions crucial. The growing demand for air transportation is leading to an increase in aircraft production, which significantly affects the environment. The priority of modern aviation technology is to reduce noise, fuel consumption and exhaust emissions, especially carbon dioxide and particulate matter. Modern research is focused on finding environmentally friendly solutions to reduce the negative effects of aircraft operation. The introduction of modern technologies and more efficient combustion systems is key to the sustainability of air transport and environmental protection. UA: Швидке зростання авіації робить реалістичну оцінку шкідливих викидів вирішальною. Зростаючий попит на авіаперевезення призводить до збільшення виробництва літаків, що значно впливає на навколишнє середовище. Пріоритетом сучасних авіаційних технологій є зниження шуму, споживання палива й викидів вихлопних газів, особливо вуглекислого газу та твердих часток. Сучасні дослідження спрямовані на пошук екологічно чистих рішень для зменшення негативних наслідків експлуатації літаків. Найбільшою проблемою є скорочення викидів оксидів азоту (NOx), оксидів сірки (SOx), оксиду вуглецю (CO) і незгорілих вуглеводнів (HC). Їх присутність в атмосфері сприяє утворенню смогу, кислотних дощів і збільшення концентрації озону в тропосфері. Найбільше забруднюють двигуни пасажирських і транспортних літаків, оскільки вони споживають величезну кількість палива порівняно з досягнутою тягою. Особливо значний вплив на навколишнє середовище мають далекі перельоти, що здійснюються на висоті 8–12 км, де спостерігаються найвищі концентрації токсичних сполук. На менших висотах, до 1 км, споживається лише 5–10 % світового авіаційного палива, але саме в районах навколо аеропортів забруднення повітря безпосередньо впливає на здоров’я людини. Хоча на авіацію припадає близько 2 % світових викидів парникових газів, її вплив на якість повітря та здоров’я людей є значним, особливо в регіонах з інтенсивним повітряним рухом. Глобальні викиди в цьому секторі зросли більш ніж на 75 % між 1990 і 2012 роками, і прогнози вказують на те, що вони можуть зрости у 2–7 разів до 2050 року, становлячи до 20 % глобальних викидів. Тому потрібні подальші зусилля для зменшення негативного впливу авіації на навколишнє середовище. Упровадження сучасних технологій і більш ефективних систем спалювання є ключовим фактором стійкості повітряного транспорту та захисту навколишнього середовища. | uk |
dc.language.iso | en_US | uk |
dc.publisher | Запоріжжя : ТДАТУ, Видавничий дім «Гельветика» | uk |
dc.subject | aviation engines | uk |
dc.subject | exhaust gases | uk |
dc.subject | harmful emissions | uk |
dc.subject | toxic emissions | uk |
dc.subject | aircraft engines | uk |
dc.subject | авіаційні двигуни | uk |
dc.subject | вихлопні гази | uk |
dc.subject | шкідливі викиди | uk |
dc.subject | токсичні викиди | uk |
dc.subject | авіадвигуни | uk |
dc.title | The effect of toxic and harmful emissions of exhaust gases from aviation engines on the environment | uk |
dc.title.alternative | Вплив токсичних та шкідливих викидів вихлопних газів авіаційних двигунів на навколишнє середовище | uk |
dc.type | Article | uk |
local.identifier.doi | https://doi.org/10.32782/2220-8674-2025-15-1-22 | uk |
local.identifier.udc | 621.311.1.004.18 | uk |
Appears in Collections: | Кафедра Електротехніки і електромеханіки ім. проф. В.В. Овчарова |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
document (2)_192-200.pdf | 544.83 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
Show simple item record
CORE Recommender
???jsp.display-item.check???
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.