Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/18648
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLubko, Dmytro-
dc.contributor.authorЛубко, Дмитро Вікторович-
dc.date.accessioned2025-03-28T14:30:34Z-
dc.date.available2025-03-28T14:30:34Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationLubko D. V. Artificial intelligence as a paradigm in university education: challenges and solutions // Українські студії в європейському контексті. 2024. №8. С. 350-357. DOI: https://doi.org/10.31110/2710-3730/2024-8uk
dc.identifier.urihttp://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/18648-
dc.description.abstractEN: The article examines the problem of teaching artificial intelligence in universities, the difficulties of this process and ways to solve them. It is noted that the teaching of artificial intelligence in universities faces a number of problems. There is a shortage of qualified teachers in the field of artificial intelligence. The rapid pace of development of this field requires constant updating of educational programs and materials. The topic itself is quite technical and requires students to have a deep understanding of mathematical models, algorithms and programming. The difficulty of studying artificial intelligence at a university is the need for a wide range of knowledge and skills. Lack of practical experience of teachers and students of higher education, etc. Ways to solve the highlighted problems are proposed. /// UA: У статті розглядається проблема навчання штучного інтелекту в університетах, труднощі цього процесу та шляхи їх вирішення. Зазначається, що викладання штучного інтелекту в університетах стикається з низкою проблем. Не вистачає кваліфікованих викладачів у сфері штучного інтелекту. Швидкі темпи розвитку цієї галузі потребують постійного оновлення навчальних програм і матеріалів. Сама тема досить технічна і вимагає від студентів глибокого розуміння математичних моделей, алгоритмів і програмування. Складність вивчення штучного інтелекту в університеті полягає в необхідності широкого спектру знань і навичок. Відсутність практичного досвіду викладачів і здобувачів вищої освіти тощо. Пропонуються шляхи вирішення висвітлених проблем.uk
dc.language.isoenuk
dc.subjectuniversityuk
dc.subjecteducationuk
dc.subjectartificial intelligence traininguk
dc.subjectstudentsuk
dc.subjectknowledgeuk
dc.subjectуніверситетuk
dc.subjectосвітаuk
dc.subjectнавчання штучному інтелектуuk
dc.subjectздобувачі вищої освітиuk
dc.subjectзнанняuk
dc.titleArtificial intelligence as a paradigm in university education: challenges and solutionsuk
dc.typeArticleuk
local.identifier.doihttps://doi.org/10.31110/2710-3730/2024-8uk
Appears in Collections:Кафедра Комп'ютерні науки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lubko_2024_350.pdf271.87 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.