Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/17089
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorНехай, Вікторія Василівна-
dc.contributor.authorNekhai, Viktoriia-
dc.date.accessioned2023-11-15T09:48:00Z-
dc.date.available2023-11-15T09:48:00Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationНехай В. В. Формування засад антикризового управління підприємством. Збірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного (економічні науки). Мелітополь : Вид-во Мелітопольська типографія «Люкс», 2021. № 2(44). С. 24-29.uk
dc.identifier.issn2519-884X-
dc.identifier.urihttp://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/17089-
dc.description.abstractUA: Управлінська ланка сучасних підприємств, що постійно потерпають через посилення конкуренції, покликана впливати на забезпечення його ринкової стійкості. Це потребує втілення засад антикризового управління на рівні підприємства шляхом створення комплексу заходів подолання ризиків. Результати формування антикризового управління в умовах впливу ринкових регуляторів «попит - пропозиція» проявляються підвищенням конкурентоспроможності підприємства. EN: The purpose of the article is to introduce the features of the functioning of modern enterprises and justify the need to form the principles of crisis management of the enterprise. The article notes that the management of modern enterprises, which are constantly suffering from increased competition, is designed to influence the formation of its market orientation. This requires the implementation of the principles of crisis management by creating conditions for overcoming risks at the enterprise level. The results of the formation of a complex of crisis management under the influence of market regulators "supply – demand" are manifested by increasing the competitiveness of the enterprise. Practical tasks for the implementation of this are to expand the set of management methods by initiating economic change. These changes should be aimed at forming a sustainable foundation of governance in the face of possible and existing crises. The margin of safety should be created by forming a set of measures to combat undesirable phenomena, events, which is designed to solve such scientific and practical problems as achieving economic security of entrepreneurial activity within the management system of its production and economic activities. It is substantiated that the prerequisites for crisis management in the activities of enterprises are the factors of orientation of enterprise management, the dynamics of interaction in the market, the initiative of employees to seek innovation in the implementation of basic functions, integrated marketing and organizational systems. The consequences of crisis management should be the reaction of consumers, the results of business activity, market share, recognition among competitors, the reaction of employees. This should be facilitated by a set of organizational planning methods.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherМелітополь : 2021uk
dc.subjectантикризове управлінняuk
dc.subjectглобалізаціяuk
dc.subjectринкова діяльністьuk
dc.subjectконкурентоспроможністьuk
dc.subjectконкурентиuk
dc.subjectтехнології управлінняuk
dc.subjectcompetitivenessuk
dc.subjectcompetitorsuk
dc.subjectcrisis managementuk
dc.subjectglobalizationuk
dc.subjectmarket activityuk
dc.subjectmanagement technologiesuk
dc.titleФормування засад антикризового управління підприємствомuk
dc.title.alternativeFormation of principles of anti-crisis man-agement of the enterpriseuk
dc.typeArticleuk
local.identifier.doi10.31388/2519-884X-2021-44-24-29uk
local.identifier.udc339.1uk
Appears in Collections:кафедра Менеджмент

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FEB ZB._2021. v.2-44_24-29.pdf895.62 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.