Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/17059
Title: Особливості корпоративного іміджу та його використання у PR.
Other Titles: Features of corporate image and its use in PR.
Authors: Плотніченко, Світлана Романівна
Plotnichenko, Svitlana
Шевчук, О.Ю.
Keywords: імідж;корпорація;образ корпорації;відносини фірми із засобами масової інформації;окомір;стиль ділових відносин;стиль поведінки;особиста культура;прес-реліз;image;image of corporation;corporation;style of business relations;style of behavior;relations of firm with mass media;personal culture;press release
Issue Date: 2021
Publisher: Мелітополь, ТДАТУ
Citation: Плотніченко С.Р., Шевчук О.Ю. Особливості корпоративного іміджу та його використання у PR. Збірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного (економічні науки). Мелітополь: ТДАТУ, 2021. Вип. 1(43). c.94-99
Abstract: UKR: Сьогодні, в умовах активного переходу суспільства від тоталітаризму до демократії, все біль ше людей стають економічно незалежними від держави, мають можливості для самоорганізації та автоно мії, стихійної діяльності та поведінки. В результаті ступінь непередбачуваності різко зросла. Особи, соціальні групи та організації (фірми, компанії) прагнуть чітко визначити можливі результати своїх обмінів з інши ми людьми, організаціями та державними установами, тобто вони хочуть знати, що їх взаємодія є надійною, ефективною і чесною із організаціями, установами, лідерами. Для цільової аудиторії дуже важливий імідж компанії, організації, керівника та лідера з певними характеристиками.\\\\\\\ ENG :Today, in the conditions of active transition of society from totalitarianism to democracy, more and more people become economically independent of the state, have opportunities for self-organization and autonomy, sponta neous activity and behavior. The development of new communicative forms and methods by public administration bod ies and the availability of feedback from the public should contribute, on the one hand, to the formation of a positive corporate image of the government, and on the other - to support democratic transformations in society. Image is an image, reputation, qualitative characteristics of a leader, firm, leader and the nature of public attitude towards them. Vikentyev rightly notes: "Every object that is perceived by a person has a "color", a name, an image. There are no objects without an image. After all, the fact that it does not exist is also an image. " The higher the image of the corpo ration and its employees, the higher the efficiency of their activities. As a result, the degree of unpredictability has increased sharply. Individuals, social groups and organizations (firms, companies) seek to clearly define the possible results of their exchanges with other people, organizations and government agencies, ie they want to know that their interaction is reliable, effective and honest with organizations, institutions, leaders. The image of the company, organization, leader and leader with certain characteristics is very important for the target audience. Public relations are an integral part of the communicative process of public administration. They are an integral part of modern communication space, a type of communication technology for the application of corporate image.
URI: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/17059
DOI: 10.31388/2519-884X-2021-43-94-99
UDC: 659.3; JEL code classification: M14, M29
Appears in Collections:кафедра Менеджмент

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Plotnichenko S._Особливості 2021.pdf654.25 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.