Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/17056
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДемко, Валентина Сергіївна-
dc.contributor.authorDemko, Valentyna-
dc.date.accessioned2023-10-24T19:29:23Z-
dc.date.available2023-10-24T19:29:23Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationДемко В.С. Особливості мотивації створення екскурсійного продукту в сфері екологічного туризму. Збірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного (економічні науки). Мелітополь: ТДАТУ, 2021. Вип. 1(43). c.121 - 127uk
dc.identifier.urihttp://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/17056-
dc.description.abstractUKR: В статті досліджено основні мотиватори та демотиватори екологічного туризму в Україні Визначено, що для стимулювання екологічного туризму потрібно об’єктивувати туристичний потенціал визначивши основні бізнес можливості території. Сформовано принципи та напрямки мотивації господарюван ня в сфері екологічного туризму. Запропоновано авторське бачення туристично-екскурсійних маршрутів для розвитку та популяризації території з використанням бізнес-потенціалу регіону.\\\\\\\\\ENG: Every year the number of people willing to rest in an ecologically clean area in the most natural condi tions increases. The article examines the main motivators and demotivators of ecological tourism in Ukraine. It is de termined that to stimulate ecological tourism it is necessary to objectify the tourist potential by identifying the main business opportunities of the territory. The principles and directions of motivation of management in the field of ecolog ical tourism are formed. The author's vision of tourist-excursion routes for development and popularization of the terri tory with use of business potential of the region is offered. Conclusions. Ecological tourist and excursion products have a high business potential for community development. Effective use of such potential should combine intellectual, educational, creative, natural-geographical, economic, financial, infrastructural, socio-cultural opportunities of a certain territory, combining ecological development of green tourism and economic activity in the field of ecological tourism. Due to the specifics of these areas of management and the complex socio-economic situation in Ukraine, it is necessary to stimulate the development of ecological develop ment in tourism. It should be carried out on the basis of territorial concentration and motivation of the population to manage in the field of ecological tourism with increasing powers of local authorities. Motivational approaches should be implemented by combining the basic principles of targeted support with balancing the need for deregulation, which will ensure transparent economic activity in the field of ecotourism and allow it to be institutionalized as an important factor in the welfare of the rural population in Ukraine.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherМелітополь, ТДАТУuk
dc.subjectтуристичний продуктuk
dc.subjectекскурсійний маршрутuk
dc.subjectбізнес-потенціалuk
dc.subjectмотивація господарюванняuk
dc.subjectекологічний туризмuk
dc.subjecttourist productuk
dc.subjectexcursion routeuk
dc.subjectbusiness potentialuk
dc.subjectmotivation of managementuk
dc.subjectecological tourismuk
dc.titleОсобливості мотивації створення екскурсійного продукту в сфері екологічного туризмуuk
dc.title.alternativeFeatures of motivation for creation of excursion product in the field of ecological tourismuk
dc.typeArticleuk
local.identifier.doi10.31388/2519-884X-2021-43-121-127uk
local.identifier.udc338.48;uk
Appears in Collections:кафедра Бізнес-консалтинг та міжнародний туризм

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Demko V._ 2021.pdf591.32 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.