Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/16805
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЖуравель, Дмитро Павлович-
dc.contributor.authorБондар, Андрій Миколайович-
dc.contributor.authorДашивець, Галина Іванівна-
dc.contributor.authorZhuravel, Dmytro-
dc.contributor.authorBondar, Andrii-
dc.contributor.authorDashyvets, Halyna-
dc.date.accessioned2023-06-12T09:20:52Z-
dc.date.available2023-06-12T09:20:52Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn2220-8674-
dc.identifier.urihttp://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/16805-
dc.descriptionЖуравель Д. П., Бондар А. М., Дашивець Г. І. Обґрунтування діагностичних параметрів рульового керування транспортного засобу під час технічного обслуговування. Науковий вісник Таврійського державного агротехнологічного університету : електронне наукове фахове видання. Запоріжжя : ТДАТУ. 2023. Вип. 13, том 2. C. 8-17.uk
dc.description.abstractUA: В статті розглянуто питання діагностування основних несправностей рульового керування транспортних засобів в процесі експлуатації. Також з’ясовано, що сучасні транспортні засоби є складними технічними системами та характеризуються безліччю параметрів, що визначають технічні та експлуатаційні показники даної системи. По відношенню до транспортного засобу такими елементами системи є агрегати, вузли, механізми та деталі. Усі елементи рульового керування транспортного засобу мають різні характеристики стійкості до втрати працездатного стану, на які впливають як внутрішні конструктивні фактори, що залежать від призначення та властивостей елемента, так і сукупність зовнішніх факторів, що визначають умови його експлуатації. Наведена методика визначення люфту рульового керування за допомогою механічного (К-524) та електронного (ІСЛ-401) люфтомірів. EN: Modern vehicles are complex technical systems designed to carry out transport activities and are characterized by many parameters that determine the technical and operational performance of this system. A system is understood as an ordered collection of interoperable elements designed to perform specified functions. In relation to the vehicle, such elements are aggregates, assemblies, mechanisms and parts. All elements of the car (units, assemblies, mechanisms, parts) have different characteristics of resistance to loss of serviceable condition, which are influenced by both internal structural factors that depend on the purpose and properties of the element, and a set of external factors, defined as the operating conditions of the car. The performance of the car's components is determined by its technical condition. The technical condition is a set of properties of the object that change during operation, characterized at a certain moment by the features established by the technical documentation. The technical condition of the vehicle and its elements is determined by quantitative indicators of structural parameters. The ability to directly measure the structural parameters of many products without partial or complete disassembly of the unit is often limited. For these products, when determining the technical condition, they use indirect values, the so-called diagnostic parameters, which are related to the design parameters and provide certain information about them. During the operation of the vehicle, the indicators of its technical condition change from the initial ones corresponding to the new product to the maximum allowable ones, and then to the maximum ones. The value corresponds to the limit state in which its further use for the intended purpose is unacceptable or impractical.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherЗапоріжжя : 2023uk
dc.subjectтранспортний засібuk
dc.subjectрульове керуванняuk
dc.subjectтехнічне обслуговуванняuk
dc.subjectнадійністьuk
dc.subjectексплуатаціяuk
dc.subjectvehicleuk
dc.subjectsteeringuk
dc.subjectmaintenanceuk
dc.subjectreliabilityuk
dc.subjectoperationuk
dc.titleОбґрунтування діагностичних параметрів рульового керування транспортного засобу під час технічного обслуговуванняuk
dc.title.alternativeJustification of vehicle steering diagnostic parameters during maintenanceuk
dc.typeArticleuk
local.identifier.doi10.31388/2220-8674-2023-2-1uk
local.identifier.udc631.3.004.6uk
Appears in Collections:кафедра Технічний сервіс та системи в АПК

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nk._v.13_2_8-17.pdf1.55 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.