Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/14559
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЗбарський, В. К.-
dc.contributor.authorГрибова, Діана Вікторівна-
dc.contributor.authorГрибова, Диана Викторовна-
dc.contributor.authorHrybova, Diana-
dc.date.accessioned2021-06-10T06:58:41Z-
dc.date.available2021-06-10T06:58:41Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/14559-
dc.description.abstractUK : У статті проаналізовано сучасний стан та особливості регіонального розвитку туристичної галузі в Україні. Зазначено роль внутрішнього ринку в процесі забезпечення конкурентоспроможного розвитку туристичного бізнесу. Обґрунтовано необхідність урахування регіональної специфіки функціонування суб’єктів туристичного бізнесу. Доведено важливість консолідації зусиль малих форм туристичного бізнесу. Обґрунтовано необхідність розвитку галузі зеленого туризму як складової частини національного туристичного бізнесу. Проаналізовано ефективний досвід функціонування Громадського об’єднання «Спілка сільського зеленого туризму в Україні» як інтегруючого утворення для малих форм господарювання. Запропоновано методику розрахунку показників розвитку зеленого туризму. Проведено порівняльний аналіз бальної оцінки діяльності суб’єктів зеленого туризму в різних регіонах України. Обґрунтовано необхідність здійснення виваженої державної політики у сфері сприяння системному розвитку національної туристичної галузі. RU : В статье проанализированы современное состояние и особенности регионального развития туристической отрасли в Украине. Указана роль внутреннего рынка в процессе обеспечения конкурентоспособного развития туристического бизнеса. Обоснована необходимость учета региональной специфики функционирования субъектов туристического бизнеса. Доказана важность консолидации усилий малых форм туристического бизнеса. Обоснована необходимость развития отрасли зеленого туризма как составляющей национального туристического бизнеса. Проанализирован эффективный опыт функционирования Общественного объединения «Союз сельского зеленого туризма в Украине» как интегрирующего образования для малых форм хозяйствования. Предложена методика расчета показателей развития зеленого туризма. Проведен сравнительный анализ балльной оценки деятельности субъектов зеленого туризма в различных регионах Украины. Обоснована необходимость осуществления взвешенной государственной политики в сфере содействия системному развитию национальной туристической отрасли. EN : The article analyzes the current state and features of regional development of the tourism industry in Ukraine. The role of the domestic market in the process of ensuring the competitive development of the tourism business is noted. It is noted that the process of artificial formation of elements of the environment has been significantly simplified, allowing landscape designers and image makers to maximize their own creative potential. At the same time, the importance of the fact of integration of business entities in the field of tourism into the system of specialized information networks of international, national, regional and local level increases. The need to take into account the regional specifics of tourism businesses. The importance of consolidating the efforts of small forms of tourism business is substantiated. The necessity of development of the green tourism industry as a component of the national tourism business is proved. The effective experience of functioning of the Public Association “Union of Rural Green Tourism in Ukraine” as an integrative entity for small businesses is analyzed. The method of calculation of indicators of development of green tourism is offered. The comparative analysis of a point estimation of activity of subjects of green tourism in different regions of Ukraine is carried out. The most diversified is the market of tourist services in the western, central and northern regions of Ukraine, where customers have a wide choice in terms of price range and service range. In Zacarpathia, the most popular are the estates of the 2nd category (40%), which are focused on serving mass customers and people with average wealth. In the central and northern regions, the largest number of farms (54%) has only a basic category, i.e. in fact is only at the stage of formation and initial development. At the same time, it should be noted that the share of category 3 farmsteads (13.5%) is generally at the level of the average in Ukraine (12.4%), and this allows us to conclude about the balance of the range of tourist services in the region and the stability of development of this branch direction. The necessity of implementing a balanced state policy in the field of promoting the systemic development of the national tourism industry is substantiated.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk
dc.relation.ispartofseriesНауковий погляд: економіка та управління: науковий журнал;№ 3(69) С. 29-33-
dc.subjectтуристичний бізнесuk
dc.subjectзелений туризмuk
dc.subjectрейтингова оцінкаuk
dc.subjectвнутрішній туризмuk
dc.subjectінтегральний показникuk
dc.subjectінвестиційна привабливістьuk
dc.subjectтуристический бизнесuk
dc.subjectзеленый туризмuk
dc.subjectрейтинговая оценкаuk
dc.subjectвнутренний туризмuk
dc.subjectинтегральный показательuk
dc.subjectинвестиционная привлекательностьuk
dc.subjecttourism businessuk
dc.subjectgreen tourismuk
dc.subjectratinguk
dc.subjectdomestic tourismuk
dc.subjectintegrated indicatoruk
dc.subjectinvestment attractivenessuk
dc.titleСучасні особливості регіонального розвитку туристичної галузі в Україніuk
dc.title.alternativeModern features of regional development of the tourist industry in Ukraineuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:кафедра Бізнес-консалтинг та міжнародний туризм

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7.pdf390.03 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.