ElarTSATU
Електронний Інституційний репозитарій Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного.
Ласкаво просимо на сайт Інституційного репозитария Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного!
Наш електронний архів накопичує, зберігає і надає вільний, довгостроковий доступ до електронних версій наукових публікацій,
науково-методичних і навчальних матеріалів, створених науковцями, аспірантами та студентами ТДАТУ.
Надсилайте Ваші матеріали на е-mail: lib.nauka@tsatu.edu.ua
Положення про репозитарій ТДАТУ
Вимоги щодо розміщення матеріалів у репозитарії ТДАТУ
ISSN: 2524-0714

Фонди
Виберіть фонд, щоб переглянути його зібрання.
Нові надходження
Item type:Документ, Access status: Open Access , Прогноз розвитку енергонасиченості сільськогосподарських тракторів(2015) Надикто, Володимир Трохимович; Nadykto, Volodymyr; Величко, О. В.UA: Мета. Прогноз динаміки зростання енерго-насиченості сільськогосподарських тракторів тя гово-енергетичної концепції до 2030 р. Методи. Теоретичною основою прогнозу є закономірність, що описується функцією логариф мічного тангенса. Результати. Розрахунками встановлено, що в 2030 р. енергонасиченість тракторів може зна-ходитися на рівні 25 кВт/т. Порівняно з тією, що існує в даний час (в середньому 15 кВт/т), це майже на 67% більше. Запропонована в ГОСТ 27021-86 (СТ СЕВ 628-85) система розподілу тракторів 10 тягових класів на 4 групи за потужністю двигуна є помилковою. Тому, знаючи тільки потужність двигуна трактора, оптимальний склад машинно-тракторного агрегату визначити не можна. При енергонасиченості трактора більше за 15 кВт/т фірма-виробник повинна запропонувати потенційному експлуатаційникові систему його ефективної реалізації на практиці. Висновки. При придбанні енергетичного засобу нині обов'язково слід орієнтуватися не тіль ки на потужність його двигуна, але і на енерго-насиченість. Знання цих параметрів сучасного трактора дасть можливість досить просто визна чити його експлуатаційну масу, а значить і інфор-мативні для нас параметри тяговий клас і номі-нальне тягове зусилля. У результаті це дозволить сформувати ефективну систему його практичної експлуатації, особливо при енергонасиченості, що перевищує 15 кВт/т. /// EN: The purpose. Prognosis dynamics growth specific power agricultural tractors of hauling-power conception to 2030. Methods. Theoretical basis of prognosis is conformity to the law, described the function of logarithmic tangent. Results. It is set calculations, that in 2030 a specific power of tractors can be at the level of 25 kW/ton. By comparison to existing presently (on the average 15 kW/ton) it almost on 67% anymore. Offered in ГОСТ 27021-86 (СТ СЭВ 628-85) system distributing tractors of 10 traction classes on 4 groups on engine power are erroneous. Therefore, knowing engine of tractor power only, defining optimam composition of machine-tractor units is impossible. At the specific power of tractor more than a 15 kW/ton firm-producer must offer to potential exploitation the system of effective realization in practice enhanceable engine power. Conclusions. At acquisition of power mean presently it is necessary to be oriented not only on his engine power but also on a specific power. Know-ledge these parameters of modern tractor will be given by possibility simply enough to define his operating mass, and informing for us parameters are a traction class and nominal traction effort. In an eventual variant it will allow to form the effective system of his practical exploitation, especially at a specific power, exceeding 15 kW/ton.Item type:Документ, Access status: Open Access , Теоретичне дослідження нового удобрювально-посівного агрегату(2017) Булгаков, Володимир Михайлович; Bulgakov, Volodymyr; Адамчук, Валерій Васильович; Adamchuk, Valeriy; Петриченко, Є. А.; Petrychenko, Ye.; Кувачов, Володимир Петрович; Kuvachov, VolodymyrUA: Відомо, що внесення мінеральних добрив одночасно з сівбою зернових та інших сільсько господарських культур, коли стартові дози добрив вносяться на рівні ложа для насіння, а основна доза добрив вноситься нижче рівня загортання насіння зі зміщенням у горизонтальній площині, дає можливість досягти економії добрив на 30…45%. Таким чином, очевидно, що суміщення операції сівби зернових та інших сільськогоспо дарських культур з основним удобренням ґрунту є ресурсоощадним заходом. У зв’язку з цим виникає необхідність у розробці та дослідженні такого комбінованого машинно-тракторного агрегату, який би давав можливість здійснювати висів з одночасним внесенням мінеральних добрив відра зу стартовими й основними дозами. Причому його конструкційно-технологічне виконання повинно забезпечувати підвищення техніко-економічних показників роботи. Мета. Обґрунтування кінематичних і кон структивних параметрів комбінованого удобрю вально-посівного машинно-тракторного агрегату, що складається з колісного агрегатуючого трак тора та послідовно причеплених позаду тукової сівалки для смугового внесення мінеральних до брив і зернової сівалки, на основі розв’язання математичної моделі його плоскопаралельного руху. Методи. Використано методи побудови та розв’язання математичних моделей функціо нування сільськогосподарських машин і машин них агрегатів на основі теоретичної механіки, вищої математики та теорії ймовірності. Результати. Розроблено нову теорію плоскопаралельного руху удобрювально-посівного машинно-тракторного агрегату з одночасним попереднім смуговим внесенням мінеральних добрив і сівбою зернових культур. Отримана математична модель плоскопаралельного руху дає можливість оцінити стійкість руху комбінованого агрегату в площині поверхні поля при виконанні технологічного процесу. Висновки. Кінематичні й конструктивні параметри комбінованого удобрювально-посівного машинно-тракторного агрегату суттєво залежать від частоти коливань кута повороту керованих коліс агрегатуючого трактора. Саме тому застосовування систем автоматичного керування дозволить отримати таке конструкційно технологічне виконання вказаного агрегату, яке забезпечить підвищення техніко-економічних показників його роботи. /// EN: It is known that the introduction of mineral fertilizers simultaneously with the sowing of cereals and other crops, when the starting doses of fertilizers are introduced at the level of the bed for the seed, and the main dose of fertilizers is introduced below the level of seeding with a displacement in the horizontal plane, makes it possible to achieve fertilizer savings by 30 ... 45 %. Thus, it is obvious that the combination of the sowing of cereals and other crops with the main fertilizer of the soil is a resource-saving measure. In connection with this, there is a need for the development and research of such a combined machine-tractor unit that would enable hanging with the simultaneous introduction of mineral fertilizers at once starting and main doses. Moreover, its structural and technological implementation should ensure the improvement of technical and economic performance. Purpose. The substantiation of the kinematic and structural parameters of a combined fertilizer seeding machine-tractor unit consisting of a wheeled aggregate tractor and successively trailed behind the fat seeder for the bandwidth of mineral fertilizers and grain seeders, on the basis of solving the mathematical model of its plane-parallel motion. УДК 631.3.06.001.66 Methods. Methods of constructing and solving mathematical models of functioning of agricultural machines and machine aggregates on the basis of theoretical mechanics, higher mathematics and probability theory are used. Results. A new theory of the planar-parallel movement of a fertilizer-seeding machine-tractor unit with the simultaneous pre-strip introduction of mineral fertilizers and seeding of grain crops was developed. The obtained mathematical model of the plane-parallel motion gives an opportunity to estimate stability of motion of the combined aggregate in the plane of the surface of the field at the execution of the technological process. Conclusions. The kinematics and design parameters of the combined fertilizer-seeding machine-tractor unit essentially depend on the frequency of oscillations of the angle of rotation of the controlled wheels of the aggregate tractor. That is why the use of automatic control systems will allow such structural and technological implementation of the specified unit, which will ensure the improvement of technical and economic indicators of its operation.Item type:Документ, Access status: Open Access , Дослідження стійкості руху орного МТА за схемою «Push – Pull»(2015) Надикто, Володимир Трохимович; Nadykto, Volodymyr; Кістечок, Олександр ДмитровичUA: Мета дослідження. Обгрунтувания схеми та параметрів орного агрегату з фронтальним плу гом на основі дослідження стійкості його руху у горизонтальній площині. Методика дослідження. Використання аплітудних і фазових частотних характеристик динамічної системи для аналізу стійкості її руху за ди впливу зовнішнього статистично випадкового збурення. Результати дослідження. Зі збільшенням швидкості робочого руху орного МТА коефіцієнт підсилення амплітуди коливань курсового кута енергетичного засобу від дії коливань кута пово-роту фронтального орного знаряддя в горизонталь ній площині достатньо зростає. Така ж інтенсив-ність зміни по відношенню до швидкості робочого руху орного агрегату притаманна і фазовим час тотним характеристикам динамічної системи. Зростання коефіцієнта опору уводу шии в задніх рушіях енергетичного засобу зі 100 до 130 кПа, а в передніх від 140 до 175 кПа відповідно амплі туда коливань його курсового кута (ф) надто змен шується. За схеми «1+5» орний МТА найкраще відпрацьовує вхідний вплив коливання кута повороту фронтального плуга (В.). Збільшення числа корпусів фронтального знаряддя з 1 до 3 призводить до суттєвого зростання амплітуди коливань курсового кута трактора. При застосуванні орного агрегату за схемою «2+4» коефіці ент підсиления динамічною системою вхідного збурения у всьому діапазоні його коливань не перевищує одиниці, що може бути цілком прий нятним для практики. Висновки. З урахуванням характеру від працювання орним агрегатом як динамічною системою вхідного збурення збільшення швид кості його переміщення може обмежуватися не стійкістю його руху, а виключно агротехнічними вимогами на виконання такої технологічної операції, як оранка. Стійкість руху орного МТА суттєво по-кращується при збільшенні тиску повітря в шинах передніх і задніх рушіїв трактора. Особливо це відчутно в тому діапазоні частот коливань збу рювального впливу (0...1,5 с), на який припадає основна доля його дисперсій. Збільшення числа корпусів фронтального знаряддя з 1 до 3 призводить до суттєвого зрос тання амплітуди коливань курсового кута трак тора. Водночас, при застосуванні орного агрегату за схемою «2+4» коефіцієнт підсилення динаміч ною системою вхідного збурения у всьому діа-пазоні його коливань не перевищує 1, що може бу ти цілком прийнятним для практики. /// EN: The purpose. Ground of chart and parameters of arable aggregate with a frontal plough on the basis research stability of his motion in a horizontal plane. Research method. Uses of peak and phase frequency descriptions of the dynamic system for the analysis stability its motion at presence influence of external statistically casual indignation. Research results. With the increase rate working movement of arable MTU an amplification amplitude vibrations course corner of power mean factor from the action vibrations corner turn of frontal arable instrument in a horizontal plane grows unde sirable. The same intensity change in relation to the rate of working movement arable aggregate is inherent to the frequency phase-shift-frequencies of the dyna-mic system. Growth coefficient resistance withdrawal of tires in back tires of power mean from 100 to 130 la, and in front from 140 to 175 la accordingly amplitude vibrations of his course corner (4) dimi-nishes desirably. At a chart «1+5» arable MTU the best of all works off entrance influence, oscillation corner turn of frontal plough (B.). Increase number corps of frontal instrument from 1 to 3 results in substantial growth amplitude vibrations course comer of tractor. At application arable aggregate on a chart <2+4 an amplification of entrance indignation the dynamic system factor in all of range his vibrations does not exceed 1, that very acceptable to practice. Conclusions. Taking into account character of working off an arable aggregate as an increase speed of his moving can the dynamic system of entrance indignation be limited to not stability of his motion, but agrotechnical requirements exceptionally implementation such technological operation, as plou-ghing. Stability motion of arable MTU is substantially improved at the increase pressure of air in the tires of front and back tires of tractor. It is special perceptibly in the that range frequencies of vibrations (0...1.5 c), which a basic stake of his dispersion is on. Increase number corps of frontal plough from 1 to 3 results in substantial growth amplitude vibrations of course corner of tractor. At application of arable aggregate on a chart 2+4 an amplification entrance indignation the dynamic system factor in all range of his vibrations does not exceed 1, that can be fully acceptable to practice.Item type:Документ, Access status: Open Access , Дослідження стійкості вертикального руху орно-подрібнювального МТА(2015) Булгаков, Володимир Михайлович; Bulgakov, Volodymyr; Кюрчев, Володимир Миколайович; Kiurchev, Volodymyr; Надикто, Володимир Трохимович; Nadykto, VolodymyrUA: Мета дослідження. Обгрунтувати вибір схеми та конструктивних параметрів комбіно ваного агрегату у складі орно-просапного трак тора, задньонавісного плуга і фронтального подрібнювача рослинних решток на основі дослідження характеру його руху у вертикальній площині. Методика дослідження. Вплив схеми нала годження трактора (прямий рух чи реверсивний), а також конструктивних параметрів комбінованого МТА на динаміку його вертикального руху досліджено на основі аналізу амплітудно-частот них характеристик відпрацювання агрегатом як динамічною системою зовнішнього збурения у вигляді коливань поздовжнього профілю поля. Результати дослідження. Характер від працювання коливань нерівностей профілю поля переднім мостом трактора при його перенала-годженні з прямого ходу на реверсивний залежить від частоти коливань нерівностей профілю поля о При в 9...14 с кращу АЧХ мас МТА, у якого орно-просапний трактор налаштований на прямий хід. Коли ж 14...21 с навпаки, реверсивний хід енергетичного засобу у складі орно-подріб нювального агрегату менше (за амплітудою) реа-гує на коливання нерівностей поздовжнього про-філю поля. За найбільш розповсюдженої частоти коливань збурювального впливу 0...16 с динаміка руху орно-подрібнювального МТА не залежить від схеми налаштування трактора прямий хід чи реверсивний. При зростанні значини коефіцієнта жорсткості шии трактора С. з 250 до 450 кН/м АЧХ бажано зменшуються, а їх резонансні піки змішуються у бік більш високих частот коливань нерівностей поздовжнього профілю поля. Водночас, на відміну від жорсткості передніх і задніх шни трактора, коефіцієнт опору їх деформації (К) дуже мало впливає на плавність руху орно-подрібнювального МТА. Зі збільшен ням частоти коливань нерівностей профілю шляху амплітудно-частотні характеристики подрібню вача за кожної значини цього параметра спочатку небажано зростають, а після досягнення свого мак симуму бажано зменшуються. Зміна коефіцієнта опору деформацій шин коліс подрібнювача рос-динних решток (Ким) до суттєвого перебігу амплі тудних і фазових частотних характеристик від працювання цією динамічною ланкою коливань нерівностей профілю поля не приводить. Збіль шення експлуатаційної маси подрібнювача рос линних решток на 200 кг (з 300 до 500 кг) призводить до небажаного підйому амплітудно-частотної характеристики відпрацювання ним коливань профілю поля. Висновки. За вирівняного агротехнічного фону динаміка руху орно-подрібнювального МТА не залежить від схеми налаштування трактора-прямий хід чи реверсивний. Збільшення кое фіцієнтів жорсткості шин коліс енергетичного засобу (до 450 кН/м), опорних коліс подрібнювача рослинних решток і опорного колеса плуга (до 150 кН/м) сприяє бажаному зменшенню АЧХ. Збіль шення конструктивної маси подрібнювача рос-линних решток с небажаним. /// EN: The purpose of the study. To justify the selection of schemes and design of various parameters of the combination unit consisting Horno-Prospero tractor, plough and sidnoniminov front of shredder residues based on the study of the nature of its movement in a vertical plane. The methodology of research. The effect of a scheme of adjustment of the tractor (forward direction or reverse), as well as design parameters of the combined MTA on the dynamics of vertical motion are studied on the basis of analysis of amplitude frequency characteristics of the testing unit as a dynamic system with external disturbance in the form of oscillations of the longitudinal field profile. The results of the study. The nature of mining oscillations of roughness of the field the front axle of the tractor when it peronalities from forward stroke to reverse depends on the oscillation frequency of the roughness profile o of the field. When a = 9...14 C-1 has a best response of ITA, whose arable tractor on listovni on a straight course. When 14...21 p-1 conversely, reverse operation of the power unit in the composition Horno-crushable unit is less than (amp-Itoday) reacts to vibrations of the irregularities of the longitudinal profile of the field. On the most common vibration frequencies suryaloka effect = 0...16-1 dynamics Horno-crushable MTA does not depend on the scheme nalasco of the tractor straight forward or reverse. With the growth of znaceni Coen and stiffness of the tires of the tractor School from 250 to 450 kN/m, preferably reduced frequency response and resonance peaks shift towards higher frequencies of the irregularities of the longitudinal profile of the field. At the same time, in contrast to the rigidity of the front and DNH tires of the tractor, the resistance coefficient deformation (CABG) has very little effect on the smoothness of motion Horno-crushable MTA. With the increase in the oscillation frequency of the roughness the way the amplitude-frequency charac-teristic of the chopper for each of znaceni this option is undesirable first grow, and after achieving its maximum Glenna is preferably reduced. The change of the drag coefficient de-formation of the tire wheels chopper crop residues (CRG) to a significant pereb-GU amplitude and phase frequency characteristics for working out this Dean-menay link of the fluctuations of the roughness profile field does not. The increase in operating weight of shredder residues at 200 kg (with 300 to 500 kg) leads to undesirable rise of the amplitude-frequency characteristic testing of the fluctuations in the profile field. Conclusions. Aligned agrotechnical backgro-und dynamics Horno-crushable MTA does not depend on the tuning circuit of the tractor di-rect the course or reverse. The increase of the coefficients of stiffness of tires of wheels of energy-related funds (up to 450 kN/m), support wheels chopper crop residues and supporting wheels of the plow (up to 150 kN/m) contributes to the desired decrease in frequency response. SB-lisanna the structural mass of shredder residues is undesirable.Item type:Документ, Access status: Open Access , Повороткість МТА на основі орно-просапного трактора(2014) Кюрчев, Володимир Миколайович; Kiurchev, VolodymyrUA: Запропоновано методику оцінки повороткості машинно-тракторних агре-гатів на основі орно-просапного трактора серії ХТЗ-160. /// EN: The method estimation of agility is offered towed machine - tractor aggregates on the basis of the arable-cultivated tractor series XT3-160.