Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/4609
Title: Стратегія диференціації продукції на ринку соняшника
Authors: Шевчук, Олена Юріївна
Шевчук, Елена Юрьевна
Shevchuk, Olena
Keywords: стратегія диференціації;конкурентні переваги;модифікація;агропродовольча продукція;маркетинг;ринок соняшника;асортимент продукції;канали реалізації;економічна ефективність;differentiation strategy;competitive advantages;modification;agri-food products marketing;marketplace sunflower;assortment production;channels implementation;economic efficiency
Issue Date: 2016
Series/Report no.: Збірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету (економічні науки);№ 2 (31) (С. 89-93)
Abstract: UK: Стаття присвячена дослідженню впливу стратегії диференціації продукції на ринку соняшника на рівень конкурентоспроможності підприємства. З’ясовано, що конкурентна перевага з'являється, коли досить велика кількість покупців зацікавиться пропонованими диференційованими атрибутами та характеристиками товару. Чим сильніша зацікавленість покупців характеристиками пропонованої продукції, тим сильніша конкурентна перевага компанії. EN: The article investigates the impact of the strategy of product differentiation in the market of sunflower on the competitiveness of enterprises. Differentiation strategy is the orientation of the company generate unique in any aspect of the products. It was found that competitive advantage appears when a sufficiently large number of buyers interested in the proposed differentiation attributes and characteristics of the goods. The stronger interest buyers characteristics of the products offered, the greater the competitive advantage of the company. For agricultural enterprises producing identical products, it is essential differentiation in the production or sale of products for the loyalty market and create competitive advantage. To improve the marketing activity of enterprise and competitiveness asked to expand the product range by introducing a new product that is applied differentiation strategy based on a wide range of products. Analysis of efficiency after the introduction of line processing sunflower seeds roasted proved that produce better seeds than just sell sunflower. So possible increase of the share on the market of sunflower due to new products and to penetrate the consumer market.
URI: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/4609
Appears in Collections:кафедра Менеджмент

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ilovepdf_com-87-91.pdf670.32 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.