Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/4604
Назва: Організаційно-економічні основи формування та розвитку аграрного ринку
Автори: Болтянська, Лариса Олексіївна
Болтянская, Лариса Алексеевна
Boltianska, Larysa
Ключові слова: аграрний ринок;державна підтримка;державне регулювання;спеціалізація;ціноутворення;ринкова інфраструктура;agricultural market;government support;regulation;specialization;pricing;market infrastructure
Дата публікації: 2016
Серія/номер: Збірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету (економічні науки);№ 2 (31) (С. 33-37)
Короткий огляд (реферат): UK: Ринкова економіка є найефективнішою формою організації створення суспільного продукту. В статі розглянуто організаційно-економічні основи формування та розвитку аграрного ринку. Запропоновані напрями використання можливостей покращення ефективного функціонування аграрного ринку, зокрема економічного напрямку: цінові та інвестиційні важелі, різновид форм власності, кредитування та податкове регулювання; та організаційного характеру - правові основи формування ринку, створення мережі збуту продукції, створення ринкової інфраструктури, розробка нових технологій. EN: World experience shows that the market economy is the most effective form of economic life, for which the product is created not for their own consumption and for use other through a process of exchange. In developed countries this form of production is perfected. In each local country market is divided into segments, one of which is the market of consumer goods, including food market, which in turn segmented in food markets: grains and cereal products, sunflower seeds and oil, potatoes, sugar, fruit and vegetables, viticulture, wine production, hops and trade of livestock products and poultry. Important prerequisites of a market economy should include the creation of organizational and economic foundations of the market without the formation and development of the market products is not possible. The establishment and operation of a full-fledged market agricultural market production are not possible without organizational and economic bases of formation, namely comprehensive state support, through price and tax-credit policy; deepening specialization and concentration of production; reforming organizational structures, improving the relationship between the spheres of production, processing and sales; a thorough study of the market conditions by means of marketing. However, these factors do not affect the further development of the agrarian sector, if not the most urgent problem is solved at the present stage - intensification of the processes of reproduction. This is due primarily to the fact that the planned play this one - the most important factors intensify, because it is through renovation and modernization of the industry first implemented the latest scientific and technological advances that affect the replenishment of the agricultural market domestic products.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/4604
Розташовується у зібраннях:кафедра Підприємництво, торгівля та біржова діяльність

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ilovepdf_com-31-35.pdf618.56 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити
Показати повний опис матеріалу Перевірити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.